جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرلشکر باقری

حوزه/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با رد ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر دخالت ایران در حوادث اخیر عراق، گفت: اگر دشمنان کوچکترین نظر سوئی نسبت به امنیت کشور ما داشته باشند، با شدیدترین عکس‌العمل‌ها مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) نیروهای مسلح، در جمع خبرنگاران، پیرامون تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه به‌ویژه در عراق، اظهار داشت: در روزهای اخیر فعالیت‌های نظامی آمریکایی‌ها در فضای عراق و خلیج فارس تا حدودی توسعه پیدا کرده است که این فعالیت‌ها نیز از طرفی با شکل انبوهی از خبرپراکنی و فضاسازی روانی و رسانه‌ای مبنی بر اینکه آن‌ها علیه مجموعه‌های مقاومت و حشدالشعبی برنامه‌هایی دارند، همراه بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامی فعالیت‌های آنان را تحت نظر دارد و در جمع‌آوری‌های اطلاعاتی، تمامی فعالیت‌های آمریکایی‌ها را ثبت می‌کند. امروز مجموعه‌های دفاعی ما همگی با هوشیاری کامل از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور محافظت می‌کنند.

سرلشکر باقری در خصوص اینکه آمریکایی‌ها برخی حوادث را در عراق به اشتباه به ایران نسبت می‌دهند و ایران را به فرافکنی متهم می‌کنند، گفت: اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر علیه پایگاه‌های آمریکایی در کشور عراق رخ داد، عکس العمل طبیعی مردم عراق و نیروهای مقاومت برابر اقدام شیطانی دشمنان در ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده نیروهای مقاومت عراق است و ارتباطی با کشور ما ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به خوبی مطلع هستند که مردم منطقه ازجمله مردم عراق با حضور نظامی آنان در منطقه مخالف هستند و این عکس العمل طبیعی مردم منطقه است.

وی تأکید کرد: همان‌طوری که همواره تاکید کرده‌ایم، اگر دشمنان کوچکترین چشمداشت و نظر سوئی نسبت به امنیت کشور ما داشته باشند، با شدیدترین عکس العمل‌ها مواجه خواهند شد.

سرلشکر باقری در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی هیچ‌گونه دخالتی در صحنه‌های پیش آمده در عراق نداشته و قصدی هم برای تعرض به نیروهای بیگانه ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha