یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: برخی مورخین و شاخصین اهل سنت، ولادت امام مهدی (عج) به عنوان فرزند امام حسن عسکری (ع) را تصدیق و در منابع شان به آن تصریح کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در برنامه زنده تلویزیونی «تا آسمان» شبکه قزوین، گفت:  نحوه اطلاع رسانی میلاد حضرت مهدی (عج) آشکارا نبوده و فقط برخی از خواص از آن اطلاع داشتند و مخفی بودن میلاد حضرت یک اقدام ظاهری از سوی امام عسگری(ع) نبوده که صرفاً همسرشان را از انظار پنهان کنند، بلکه اراده الهی در این بوده که این تولد مخفی باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: در روایات نقل شده است که وقتی حضرت نرجس خاتون (س) امام زمان (عج) را باردار بودند حتی نشانه های بارداری در وجود مقدس ایشان تا شب زایمان آشکار نبوده و  هنگامی که امام حسن عسگری (ع) خواهر بزرگوارشان را فرا خواندند که از همسرشان مراقبت کنند تا مهدی موعود(عج) به دنیا بیایید، نقل است که  خواهر امام از نبود علائم وضع حمل تعجب کردند و حضرت می فرمایند اراده الهی این است که این تولد مخفی باشد تا از گزند دشمنان و حوادث در امان باشد. در تاریخ هم سابقه داشته که اراده خداوند متعال بر همه اراده های پیروز و تحقق یابد که در قرآن  کریم در مورد  تولد حضرت موسی(ع) به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: عده ای در بین اهل سنت معتقدند که ایشان هنوز به دنیا نیامده و در آخر الزمان به دنیا خواهند آمد. البته افرادی در بین اهل سنت  که معتقدند امام زمان (عج) به دنیا آمده و فرزند امام حسن عسکری (ع) است و در پنج سالگی پدر شان را از دست داده اند و بنابر دیدگاه شیعه به امامت رسیدند، کم نیستند و نقل و قول های متعددی هم در این ارتباط در منابع اهل سنت وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از کسانی که جز شاخصین اهل سنت به شمار می رود ابن حجر هیثمی است که در کتاب الصواعق المحرقه موضوع ولادت امام مهدی را مطرح می کند و ابن خلکان نیز در کتاب وفیات الاعیان مسئله  ولادت حضرت مهدی (عج) را تصریح می کند و مواردی از اهل سنت که در این باره می توان به آن اشاره کرد بسبار ند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ولادت امام زمان  (عج) بنا برقول معتبر در نیمه شعبان سال ۲۵۵ هجری و بنابر قول دیگر در سال ۲۵۶ هجری محقق شده است و امام عسکری(ع) در این وقت صاحب فرزندی شده است که مایه چشم روشنی و منجی عالم بشریت خواهد بود.

وی افزود: امیدوارم عمر ماهم به آن زمان برسد که شاهد ظهور آن حضرت باشیم و در رکابش حضور پیداکنیم و جزء سربازانش باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha