پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پژوهشگاه

حوزه/ هفتمین وبینار کرونا با موضوع «چالش‌های نظری کرونا در علوم اسلامی» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور اساتید و کارشناسان فردا ۲۴ فروردین ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکنون وبینارهای متعددی را در اسفندماه سال ۹۸ و فروردین سال ۹۹ با همکاری دانشگاه‌های امام صادق (ع) و باقرالعلوم (ع) برگزار کرده و به ابعاد اجتماعی و فرهنگی کرونا در ایران و در جهان اسلامی پرداخته است.

آنچه در هفتمین وبینار مربوط به موضوع کرونا مورد تأکید و تمرکز خواهد بود، نه ابعاد اجتماعی کرونا و پیامدهای آن در عرصه مناسک دینی و دین داری و نه تحلیل اجتماعی از حوزه علمیه و یا شهر مذهبی قم در مواجهه با ایپدمی کروناست.

بررسی چالشها و قابلیت‌های علمی علوم اسلامی (مانند فقه، کلام، عرفان و فلسفه) در مواجهه با ایپدمی هایی از این قبیل است. آیا علوم اسلامی  پاسخ‌هایشان در مورد شرور در عالم هستی پاسخگو و قانع کننده است یا نه (علوم انسانی و مسئله شر) ثانیاً: آیا این علوم در وضعیت شر می‌توانند به حفظ ایمان بپردازند (علوم انسانی و مسئله ایمان)؟ و ثالثاً: آیا این علوم می‌توانند داشته‌های خود را با بسترهای فرهنگی مرتبط ساخته و داشته‌های خود را در ساحت فرهنگ عمومی نهادینه کنند (علوم انسانی و مسئله فرهنگ).

این جلسه یکشنبه ۲۴ فروردین ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار خواهد شد و لینک جلسه هم متعاقباً اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha