جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم حسینی واعظ

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: انسان منتظر خود را متعهد و مسئول می داند و در مقابل گرفتاری های جامعه انسانی بی تفاوت نیست، زیرا بی تفاوتی نسبت به سرنوشت همنوعان با حقیقت و فضیلت انتظار منافات دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ در جلسه شورای اداری حوزه خواهران استان گلستان که با محوریت فعالیت های مبارزه با کرونا در آستانه ماه مبارک رمضان، با حضور بانوان این مدیریت برگزار شد، با اشاره به اهمیت وظایف منتظران، بیان کرد: اهمیت توجه به فلسفه انتظار و وظایف منتظران واقعی در روایات فراوانی مورد تاکید قرار گرفته است، پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در روایتی فرمودند: «برترین عبادت ها انتظار فرج است».

وی با بیان اینکه انتظار در گرو عمل به فرهنگ انتظار است، توضیح داد: انتظار از دشوارترین تکالیف شرعی محسوب می شود، به طوری که امام علی(علیه السلام) می‏فرمایند: «منتظر امر ما بسان کسی است که در راه خدا به خون خود غلتیده باشد».

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به ویژگی های فرد منتظر گفت: فرد منتظر باید به زیور عدالت، تقوا و پارسایی مجهز باشد، پیرو واقعی و صدیق حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی) کسی است که رفتار و مکتب را الگوی عملی خود قرار دهد.

حسینی واعظ اضافه کرد: انسان منتظر خود را متعهد و مسئول می داند و در مقابل گرفتاری های جامعه انسانی بی تفاوت نیست، زیرا بی تفاوتی نسبت به سرنوشت همنوعان با حقیقت و فضیلت انتظار منافات دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ملت عزیز ایران و دیگر کشورهای جهان با ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن مواجه هستند و جامعه را دچار ناخوشی کرده است، بشریت در انتظار فرج و گشایش از این بیماری منحوس است.

استاد حوزه خواهران اظهار کرد: در این زمان، همدلی به افراد آسیب دیده در جهات مختلف؛ اعم از بیماران، مصیبت دیدگان  و نیز هموطنانی که در این شرایط و با توجه به تحریم آمریکا و هم پیمان شان، دچار مشکلات اقتصادی شدند، بیش از پیش مورد نیاز است.

حسینی واعظ افزود: در کنار ملت فهیم و با ایمان ایران که همچون گذشته در همه مشکلات در صحنه حاضر بوده و امدادرسانی می کردند، حوزه های علمیه نیز در کنار مردم بودن را از اصول اولیه خود دانسته و همچون گذشته به یاری رساندن مشغول هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن ماه مهمانی خدا، و از طرفی به جهت بیماری منحوس کرونا همچون سال های گذشته نمی توان در مساجد به عبادت های جمعی پرداخت؛ لازم است علاوه بر اینکه منازل را تبدیل به مسجد و محل عبادت و تضرع قرار داد، به کمک محرومان جامعه شتافت.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، انفاق و کمک رسانی را از سفارشات موکد قرآن و روایات دانست و افزود: همواره بر کمک به همنوع و دستگیری از یکدیگر توصیه شده است، حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در خطبه شعبانیه می فرمایند: «با تشنگی و گرسنگی ماه مبارک رمضان تشنگی و گرسنگی روز قیامت را بچشید و صدقه به فقرا و مسکینان بدهید».

در پایان جلسه، هر یک از حاضران نظرات خود را درباره موضوع پیشنهادی و نیز پذیرش حوزه های علمیه خواهران اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha