شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوروزی

حوزه/ مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین گفت: بشر همیشه آرامش و آسایش و توانمندی و سلامتی را دوست دارد و از فقر و گرفتاری ناخرسند است ولی برخی گرفتاری ها در حقیقت خیر و صلاح انسان است.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: بشر همیشه آرامش، آسایش، توانمندی و سلامتی را دوست دارد و از فقر و گرفتاری ناخرسند است ولی گاهی اوقات برخی گرفتاری ها در حقیقت خیر و صلاح انسان است.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیه «و عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و شر لکم» (بقره /۲۱۶)، بیان کرد: در بسیاری از موارد انسان چیزی را مکروه می شمارد ولی در حقیقت خیر و صلاح او در آن است، و چه بسیار می شود که انسان چیزی را دوست دارد و در واقع آن چیز برای او شرّ است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه هر بلیه ای علاوه بر بحران هایی که ایجاد می کند، برکاتی نیز دارد، اظهار کرد: از برکات این بلیه که جهان را درگیر کرده، این است که سبب توجه انسان ها به قدرت و عظمت الهی شده و همچنین موجب اقبال عمومی دنیا به احکام و مسائل بهداشتی دین اسلام و تقویت حس دینی و کمک کردن به نیازمندان و مبتلایان در تهیه و تولید ماسک و مایه ضدعفونی کننده و توزیع رایگان در بین مردم شده است.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین افزود: بشر امروزی چنان به سمت هواپرستی خود در حال شتاب است که گویی هیچ چیزی جلودارش نیست. در بین غربی ها و غیرمسلمانان صحبت از جهان بی خدا و حرف از مرگ خدا می زدند و برای اشاعه تفکر اومانستی یعنی نشاندن انسان بجای خدا تلاش می کردند که آثار مخرب فراوانی در زندگی بشر داشته است که از دید بسیاری پنهان مانده است.

وی ادامه داد: آشکارشدن ضعف اخلاقی و حتی اجتماعی و اقتصادی در آمریکا و اروپا در کنترل و بحران کرونا و دزدی کشور از همدیگر و هجوم به فروشگاه ها و درگیری برای دریافت غذا و مواد بهداشتی در واقع نتیجه این است که آنها طی ده‌ها سال تلاششان این بوده که نقش خدا را کمرنگ و بی اثر جلوه دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha