جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار اعضای  قرارگاه جهادی حوزه علمیه ایلام با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ در دیدار اعضای قرارگاه جهادی حوزه ایلام با نماینده ولی فقیه در استان، بر آمادگی طلاب و روحانیون جهادی استان برای تغسیل اموات کرونایی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، در دیدار اعضای قرارگاه جهادی حوزه علمیه ایلام، با تشکر از تلاش های طلاب و روحانیون  جهادی استان، مهمترین رسالت روحانیت در شرایط  کنونی را حضور در عرصه فرهنگی و ایجاد آگاهی و امید در میان مردم و ادای وظیفه شرعی در تدفین متوفیان ناشی از بیماری کرونا دانست.

وی با اشاره به استفتاء از مقام معظم رهبری که فرموده اند «با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی، هرچند با صرف هزینه، باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد»، تجهیز کامل غسالخانه شهر ایلام به نحوی که مانع سرایت ویروس شود را ضروری دانست و نظر نهایی درباره تغسیل اموات  کرونا را منوط به نظر کارشناسان اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در ایلام با تاکید بر حفظ سلامت افراد غسال و نیروهای داوطلب جهادی که در تدفین اموات شرکت می کنند، بر ضرورت ساماندهی پرونده های پزشکی اموات کرونا به منظور حمایت از خانواده های آنان تاکید کرد.

فعالیت های قرارگاه جهادی حوزه استان ایلام

حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام نیز در این دیدار، گزارشی از اقدامات قرارگاه جهادی حوزه استان را ارائه داد.

وی، خرید تجهیزات ضد عفونی، تهیه مواد اولیه تولید ماسک و همکاری با دو گارگاه تولیدی، ایجاد ایستگاه بهداشت در برخی مناطق استان، راه اندازی ایستگاه ضدعفونی خودروها، همکاری روحانیون و طلاب جهادی در طرح غربالگری خانه های بهداشت، کمک رسانی به محرومین، کمک به مراکز بهداشتی و درمانی، ضد عفونی و گند زدایی مناطق شهری و روستایی، امید آفرینی و اقدامات فرهنگی  را از اقدامات قرارگاه جهادی حوزه علمیه استان ایلام برشمرد.

طلاب جهادی آماده تغسیل اموات کرونایی

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با تجلیل از تلاش های جهادی طلاب خواهر، از ثبت نام قریب به ۱۰۰ نفر از طلاب استان در سامانه حوادث غیر مترقبه کشور و اعلام آمادگی ۳۰ نفر از طلاب استان برای تدفین اموات ناشی از کرونا خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ نفر از این عزیزان در تجهیز و تدفین اموات کرونایی حضور فعال دارند. همچنین آمادگی لازم برای اعزام طلاب به شهرستان های استان برای کفن و دفن اموات کرونایی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی یادآور شد: تاکنون طبق موازین و تکلیف شرعی، تیمم بدل از غسل، حنوط، کفن و نمازمیت و تلقین اموات کرونایی انجام شده و با فراهم  شدن شرایط غسل، آمادگی کامل تغسیل افراد متوفی ناشی از کرونا وجود دارد.

 مستند خدمات طلاب و روحانیون جهادی تولید می شود

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در پایان از ساخت مستند خدمات طلاب و روحانیون جهادی با همکاری صدا و سیمای استان خبر داد و تصریح کرد: خدمات رسانی طلاب جهادی تا ریشه کنی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha