پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام زین العابدینی

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: هر چند بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، بقاع متبرکه در این ایام تعطیل بود و مردم حضوری برای زیارت نداشتند، اما این تعطیلی به منزله تعطیلی خدمت رسانی بقاع متبرکه نبوده و لذا بقاع استان، در این مدت از حالت فرهنگی، مذهبی، تبدیل به کارگاهی برای ارائه خدمات به مردم شده‌اند.

حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به شروع رزمایش مواسات در سراسر کشور، خاطر نشان کرد: پس از آنکه رهبر معظم انقلاب، با شیوع ویروس کرونا، بر کمک به نیازمندان تاکید فراوانی داشتند، اداره اوقاف استان نیز در این راستا تمام امکانات خود را در اجرای منویات حضرت آقا به کار گفته است.

وی افزود: البته در مدت زمان دو ماه گذشته، اداره اوقاف همدان با اجرای دو طرح آستان مهربانی و تبرکات مهدوی، توانسته است بیش از ده هزار سبد غذایی و اقلام بهداشتی مورد نیاز را در بین اقشار نیازمند و ضعیف جامعه توزیع کند.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی ویژه برای کمک به اقشار ضعیف خصوصا در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای برای کمک به نیازمندان وجود دارد، اما امسال به دلیل شرایط به وجود آمده و فرمایشات مقام معظم رهبری تکلیف همه ما مضاعف شده است.

وی به استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای کمک به اقشار کم برخوردار اشاره کرد و گفت: امروز نیاز داریم تا همه دستگاه ها و نیروها با تمام توان به میدان بیایند و به دور از موازی‌کاری‌ها، برای رسیدن به یک هدف واحد، که آن هم خدمت‌رسانی بهتر به جامعه است، فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه استان همدان در جهت مبارزه با کرونا پرداخت و گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است، تمام تلاش هیئت امنا و خادمان این بقاع و اداره اوقاف بر این بود تا بتوانیم آن جایگاه و شانیت امام زادگان را برای مردم تبیین کنیم.

وی با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از اقدامات صورت گرفته در شهرستان نهاوند، ابراز کرد: امامزادگان واجب التعظیم شهرستان نهاوند با محوریت امامزاده محمد و علی(ع) همچون دیگر بقاع متبرکه، با تمام ظرفیت‌های خود از روز اول، برای مبارزه با کرونا به میدان آمده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: هر چند بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا، بقاع متبرکه در این ایام تعطیل بود و مردم حضوری برای زیارت نداشتند، اما این تعطیلی به منزله تعطیلی خدمت رسانی بقاع متبرکه نبوده و لذا بقاع استان، در این مدت از حالت فرهنگی، مذهبی، تبدیل به کارگاهی برای ارائه خدمات به مردم شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات و خدمات، با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های موجود انجام شده است، یادآور شد: برادران و خواهران متدین نهاوند، با حضور جهادی خود در بقاع متبرکه اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی کرده‌اند و با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را ارائه داده‌اند.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی در پایان یادآور شد: اداره اوقاف از اظهار لطف و نگاه محبت‌آمیز مقام معظم رهبری به استان همدان به خصوص شهرستان نهاوند قدردانی می‌کند و با این بیانات حضرت آقا وظیفه بیشتری بر دوش این سازمان برای خدمت به اقشار ضعیف جامعه البته با برنامه ریزی و سرعت بیشتری قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha