شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: گسترش و عمق‌بخشی وجهه مردمی کمک‌ها و مساعدت‌ها و فراهم‌سازی مشارکت بیشتر و فراگیرتر مردم با استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان از جمله ضرورت‌ها و اهداف اجرای رزمایش مواسات است.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه مواسات در استان، اظهار کرد: با اعلام رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر آمادگی مردم انقلابی و اقشار و اصناف مختلف و دستگاه‌های ذی‌ربط برای رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه در ماه مبارک رمضان، جامعه روحانیت و مبلغان کشور هم با تمام وجود آمادگی خود را برای مشارکت در این رزمایش اعلام کردند.

وی گفت: همدلی و کمک مؤمنانه و نام‌های دیگر هم زیباست و هم جذاب. تعصبی هم در انتخاب نام نیست، اما انتخاب نام «مواسات» با عنایت به عمق این مفهوم بی‌نظیر اخلاقی در جنبه فردی و اجتماعی است که اوصاف دیگر را در بردارد و همدلی و کمک مؤمنانه دو بُعد برجسته از ابعاد عمیق و متنوع مواسات است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: ممکن است عزیزانی که از اولین روز اعلام شیوع کرونا عاشقانه و مخلصانه در صحنه بوده‌اند و بسیاری از این اقدامات را به انجام رسانده‌اند، سؤال کنند در رزمایش مواسات چه اتفاق جدیدی قرار است بیفتد؟ پاسخ اجمالی این است که همان اقدامات به‌صورت منسجم و در قالب قرارگاه انجام می‌شود.

وی گفت: با گذشت زمان و پشت سر گذاشتن دوره اوج شیوع و صعود کرونا و نیز آشنایی و تسلط مسئولان و نیز آشنایی بیشتر مردم با مواجهه درست با این پدیده؛ طبیعی است در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد کرونا سیر نزولی پیدا کند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی افزود: در همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی، دو مرحله وجود دارد؛ مرحله اول حمله و تمرکز بر دفع حمله یا هجومِ حادثه و نجات و امداد و دوم تمرکز بر ترمیم، بازسازی و بهسازی.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: اکنون و پس از حدود دو ماه از اعلام کرونا ما به‌تدریج به سمت ترمیم و بهسازی در حرکتیم، اگر در مرحله اول عمده تمرکز بر بهداشت و سلامت بود اکنون باید علاوه بر تأمین وسایل بهداشتی به سمت تمرکز بر معیشت نیازمندان و فقرا حرکت کنیم، به‌ویژه این‌که تعداد زیادی از اقشار مردم که تجربه فقر نداشتند اکنون برای اولین بار با این تجربه تلخ مواجه می‌شوند که این امر ضرورت پیگیری و اجرای کمک مؤمنانه مواسات را دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد: فرارسیدن ماه مبارک رمضان که ماه انفاق، صدقه، رسیدگی به فقرا، اکرام ایتام و اطعام مستمندان است، این وظیفه را مضاعف کرده و همتی صدچندان برای ترمیم زندگی آسیب دیدگان از حادثه کرونا می‌طلبد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: گسترش و عمق‌بخشی وجهه مردمی کمک‌ها و مساعدت‌ها و فراهم‌سازی مشارکت بیشتر و فراگیرتر مردم با استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان از دیگر ضرورت‌ها و اهداف اجرای این رزمایش است.

وی اظهار کرد: رزمایش یک حرکت مقطعی در یک بازه زمانی موقت است برای تداوم عملیات در طول سال و در موارد احتمالی بعدی؛ اما الآن این رزمایش از نیمه شعبان تا ماه رمضان است؛ از این‌رو باید تمام همت خود را برای اجرای مناسب آن و کمک‌رسانی به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا به کار گیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha