جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا تفاوت‌های جوامع دینی و غربی را عیان کرد و همه دیدند که نظام‌های مدعی ابرقدرتی چگونه در برابر این ویروس و بیماری زمین‌گیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در جلسه برنامه‌ریزی انتفاضه و قدس، اقامه نماز عید سعید فطر، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزدهم خرداد خراسان شمالی، بر گرامیداشت شایسته و متناسب این ایام تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه این مناسبت‌ها نباید به فراموشی سپرده شود، افزود: در ایام رحلت امام(ره) و پانزدهم خرداد فرصت مناسبی فراهم‌شده تا به هر شکلی که ممکن است چه در فضای مجازی و چه فضای حقیقی فلسفه مکتب امام و فلسفه حاکم بر نظام غرب را به‌درستی تبیین کرده و به مردم منتقل کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: ویروس کرونا تفاوت‌های جوامع دینی و غربی را عیان نشان داد و همه دیدند که نظام‌های مدعی ابرقدرتی چگونه در برابر این ویروس و بیماری زمین‌گیر شدند.

وی تصریح کرد: نحوه رفتار و مواجهه غربی‌ها با این بیماری و ویروس از فلسفه‌ای که بر زندگی و نظامات آن‌ها حاکم است نشئت گرفته است و از سوی دیگر نحوه برخورد و کمک و همدلی مؤمنانه مردم ما هم وجود دارد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی اظهار کرد: باید در این ایام زندگی امام عظیم‌الشأن و بی‌آلایشی امام تبیین شود که علی‌رغم اینکه که رهبر و حاکم جامعه بزرگ اسلامی بود در نهایت سادگی و بی‌آلایشی زندگی می‌کرد.

وی افزود: به‌ ویژه الآن که جوامع بشری دچار مشکل شده و کسب‌ و کارها تعطیل شده است، تبیین این تفاوت‌ها آرامشی به جامعه داده و اضطراب را از زندگی مردم مرتفع می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی و حقیقی رفتار و حیات و سیره و سلوک امام راحل تبیین شود؛ زیرا تبیین این موارد می‌تواند برای جامعه دینی آرامش‌بخش باشد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با بیان اینکه هنوز فرصت تا عید فطر زیاد است و باید ببینیم شرایط چگونه می‌شود، اظهار کرد: اگر تا زمان مناسبت انتفاضه شرایط این‌گونه بود می‌شود مدل نیمه شعبان را برای گرامیداشت آن پیاده کرد؛ زیرا شاید با توجه به شرایط انتشار فراخوان و برگزاری اجتماع مناسب نباشد.

وی افزود: در قالب این ویژه‌برنامه گروه‌هایی با هماهنگی دستگاه‌ها در محلات مختلف حضور پیدا کرده و شعار دهند تا موضوع انتفاضه و قدس دچار فترت و فراموشی نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha