شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید همه با هم زیر پرچم ولایت جمع شده و حرکت کنیم و با کرامت‌های خود کروناستیز باشیم؛ یعنی قرار است در رزمایش کمک مؤمنانه مواسات، کریمان دور هم جمع شوند تا با کرونا بجنگند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست حلقه استادیاران شجره طیبه صالحین سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان، به اجرای رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه مواسات پرداخت و با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص)، اظهار کرد: حضرت محمد (ص) می‌فرماید: «الرِّجالُ أربعةٌ؛ سَخِی و کریمٌ و بَخیلٌ و لَئیمٌ، فالسَّخِی الّذی یأکلُ و یعطی و الکریمُ الّذی لا یأکلُ و یعطی و البخیلُ الّذی یأکلُ و لا یعطی و اللّئیمُ الّذی لا یأکلُ و لا یعطی».

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: مردان چهار گروه اند: سخی، کریم، بخیل و لئیم. سخی کسی است که می‌خورد و می‌خوراند، کریم کسی است که خود نمی‌خورد ولی می‌خوراند، بخیل کسی است که می‌خورد و نمی‌خوراند و لئیم کسی است که نه خود می‌خورد و نه به کسی می‌خوراند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مواسات شامل کسی است که دیگران را در آنچه دارد شریک می‌کند، درواقع در این رزمایش خوب‌ها سخاوتمندان و خوب‌ترها کریمان هستند.

وی تصریح کرد: انسانی که قصد دارد در رزمایش مواسات شرکت کند به این دعای معصوم پاسخ می‌دهد که «وَ ارْزُقْنِی مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیهِ مِنْ رِزْقِک».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: روزی تنها خوردن نیست، گاهی خوراندن است، اینکه خداوند روزی بخشش و دادن و دهش به انسان بدهد بسیار ارزشمند است، اینکه دل و جگر جدا کردن بخشی از مال خود را داشته باشیم، عبد درهم و دینار نباشیم و خود را از دام دنیا جدا کنیم ارزش فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: کسی که در امور مالی به‌اندازه‌ای دل و جگر دارد که بخشی از مال خود را با دیگران شریک می‌شود مواسی و بخشنده است که این بخشش با خمس و زکات و صدقه فرق دارد؛ زیرا برای وجوب خمس و زکات حد معینی از دارایی لازم است، اما مواسات می‌گوید حتی اگر مال کمی داری همان مال کم را با دیگران شریک شو.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مقام، قدرت، آبرو و ... همه فضل الهی است، گفت: در مواسات تنها پولداران شریک رزمایش نیستند؛ بلکه آبرودارها، قدرت داران، مسئولان، خیرشناسان و ... همه در رزمایش هستند؛ چراکه مواسات دایره بسیار وسیعی دارد.

وی اضافه کرد: شرکت در رزمایش مواسات یعنی هرچه خداوند به شما امکانات چه مادی و چه معنوی داده، از این امکانات برای این رزمایش استفاده کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مردم و مسئولان، گفت: قرارگاه رزمایش مواسات را یاری کنید، قرارگاه آرم ندارد آرمان دارد؛ ازاین‌رو همه باید با هم باشیم و منیّتی در کار نباشد.

وی با تأکید بر اینکه باید بکوشیم در قالب این قرارگاه نیازمندان واقعی شناسایی شوند، افزود: قرارگاه کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی را ساماندهی، برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و توزیع می‌کند و این حرکت بر محور ولایت پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید همه با هم زیر این پرچم جمع شده و حرکت کنیم و با کرامت‌های خود کروناستیز باشیم؛ یعنی قرار است در رزمایش کمک مؤمنانه مواسات کریمان دور هم جمع شوند تا با کرونا بجنگند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha