پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: این درد و بلا را به گردن خداوند نیندازیم بلکه به خودمان بازگردیم که چه کردیم که دچار این درد و آزمون سنگین شدیم و اگرچه در این راستا به خدا شکایت بردن عیبی ندارد اما کسی نباید از خدا شکایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست برنامه‌ریزی انتفاضه و قدس، اقامه نماز عید سعید فطر، سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد استان، بر اهتمام و مشارکت همگانی برای مقابله و مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرد.

امام‌ جمعه بجنورد ادامه داد: این ویروس و بیماری، این مسئله را به ما گوشزد کرد که باید در همه میدان‌ها آماده باشیم و قدرت لازم را در بحث بهداشت و درمان، مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و دفاع از سلامت مردم را کسب کنیم؛ زیرا دنیا خبر نمی‌کند که چه حادثه‌ای پیش می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: قدرتمند و قوی شدن علاج همه دردها و آفت‌ها و تهاجم‌ها است که باید مورد توجه همه مردم و مسئولان باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید بکوشیم در این آزمون مردود نشویم، اظهار کرد: در مواجهه و مقابله با این ویروس شکایت از خدا نکنیم بلکه شکایت به خدا بکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این درد و بلا را به گردن خداوند نیندازیم بلکه به خودمان بازگردیم که چه کردیم که دچار این درد و آزمون سنگین شدیم و در این راستا به خدا شکایت بردن عیبی ندارد اما کسی نباید از خدا شکایت کند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: خداوند در آیه ۲۲ سوره حدید می‌فرماید: «مَا أَصَابَ مِنْ مُصِیبَةٍ فِی الْأَرْضِ وَ لَا فِی أَنْفُسِکمْ إِلَّا فِی کتَابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَهَا» و تأکید می‌کند هیچ مصیبتی ناخواسته در زمین و نه در وجود شما روی نمی‌دهد مگر اینکه همه آنها قبل از آنکه زمین را بیافرینیم در لوح محفوظ ثبت است.

وی افزود: در واقع وقتی گناهان و فسادها انبوه می‌شود این‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهد تا فاجعه انسانی و اجتماعی روی می‌دهد؛ اما باید دعا کنیم خداوند این بلاها را از سر امت اسلام و بشریت دور کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این‌گونه بیماری‌ها و بلاها به خاطر گناهان جدید است، همان‌طور که حضرت امام باقر(ع) می‌فرمایند گناهان جدید باعث بلاهای جدید می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha