شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار فرماندهان ارتش خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پاسخ به این شبهه که مگر حرم ائمه(ع) شفا نمی‌دهد، پس چگونه افراد در این مکان‌ها هم به کرونا مبتلا می‌شوند! گفت: ابتلا به بیماری حرم و غیرحرم ندارد، این تنزل مقام امامان است که ما شفا و کرامات آنها را این‌گونه پایین بیاوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان، تقریباً همه اماکن محل تجمع مردم ازجمله حرم‌های اهل‌بیت(ع) و زیارتگاه‌ها بسته شد، این موضوع محمل شبهه‌ای در بین برخی افراد شد مبنی بر اینکه مگر نمی‌گوییم حرم‌های شریف شفا می‌دهند چگونه است افراد در آن مکان‌ها نیز به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند؟!

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، به این شبهه پاسخ داد.

بیمار شدن، حرم و غیرحرم ندارد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، اظهار کرد: مریض شدن اسبابی دارد و وقتی اسباب آن موجود باشد، انسان مریض می‌شود، به‌عنوان‌مثال فرقی نمی‌کند انسان در زمین یخبندان در حرم امام رضا (ع) سُر بخورد یا در خیابان، اگر سُر خوردید و مستقیم به زمین خوردید، ممکن است پای شما بشکند و از این جهت فرقی بین حرم امام رضا (ع) و خیابان نیست.

وی افزود: در واقع هر کس در یخبندان مراقب نباشد و سُر بخورد و به زمین افتاد و پای او بشکند ، نمی‌تواند بگوید چرا در حرم پای من شکست؟

اینکه برخی شبهه می‌کنند، چرا حرم اجازه می‌دهد ما بیمار شویم؟! معنا ندارد، حرم نگفته در اینجا هیچ‌کس نمی‌تواند سرفه کند یا کسی در اینجا سرما نمی‌خوردحجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: کسی اگر خود را از پشت بام پرت کند یقیناً یا می‌میرد یا در آستانه مرگ قرار می‌گیرد، اگر از بالای حرم امام هشتم هم خود را پرت کند می‌میرد، نمی‌توانیم بگوییم اگر به پشت بام حرم امام هشتم رفت و خود را پرت کرد نباید بمیرد یا ضربه‌مغزی شود چون در حرم قرار دارد!

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این‌ها سؤالات و شبهات غلط‌انداز است، برخی می‌خواهند با این‌گونه سؤالات و شبهات ذهن جامعه و نسل جدید را ما را مخدوش کرده و در آنها تردید ایجاد کنند.

وی افزود: اینکه چرا وقتی ما به حرم می‌رویم امکان دارد به این ویروس مبتلا شویم، دلیل آن روشن است، اگر جمعیت در منطقه‌ای زیاد شد و در آن بین عده‌ای به کرونا مبتلا باشند، به علت واگیر بودن این بیماری، ممکن است ما هم مبتلا می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اینکه برخی شبهه می‌کنند، چرا حرم اجازه می‌دهد ما بیمار شویم؟! معنا ندارد، حرم نگفته در اینجا هیچ‌کس نمی‌تواند سرفه کند یا کسی در اینجا سرما نمی‌خورد، ممکن است دستگاه‌های سرمایشی حرم سرمای زیادی را در تابستان تولید کرده و کسی در حرم امام رضا (ع) سرماخورده شود، این ممکن بوده و هیچ اشکالی هم ندارد و از نظر عقلی و عادی محال نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ابتلا به بیماری حرم و غیر حرم ندارد، این تنزل مقام امامان است که ما شفا و کرامات آنها را این‌گونه پایین بیاوریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha