شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست انتفاضه و قدس، اقامه نماز عید سعید فطر، سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزدهم خرداد خراسان شمالی

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ما هم ابزار و هم تدبیر و همت لازم را برای مقابله با ویروس کرونا و بیماری و در عین حال گرامیداشت مناسبت‌های انقلابی و دینی داریم؛ از این‌ رو نباید بگذاریم امسال به دلیل کرونا این مراسم‌ها یا برگزار نشود یا بسیار کمرنگ باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، امروز در جلسه برنامه‌ریزی انتفاضه و قدس، اقامه نماز عید سعید فطر، سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد خراسان شمالی، با اشاره به ارائه پیشنهادهایی برای برگزاری راهپیمایی و اجتماعات در این مناسبت‌ها، اظهار کرد: نکته اساسی که این روزها باید مدنظر همه باشد این است که به هر حال تا این لحظه متخصصان و کارشناسان در رابطه با موضوع کرونا به نتیجه و اظهارنظر قطعی نرسیده‌اند که پایان حضور این ویروس تا چه زمانی است.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به نظریات مختلفی که مطرح شده باید بیش از این حد آمادگی داشته باشیم؛ زیرا ممکن است حضور این ویروس تداوم پیدا کند.

حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: انسان ابرقدرت مخلوقات خداوند متعال است و ما به این موضوع سخت اعتقاد داریم؛ اما همان جور که خداوند همه مخلوقات دیگر را برای تعالی و کمال بشریت در اختیار انسان قرار داده، ما هم می‌توانیم با تدبیر و عقلانیت و برنامه‌ریزی شرایط زندگی خود را تنظیم کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در این مناسبت‌ها نباید منفعل عمل کنیم، اظهار کرد: گاهی جامعه گرفتار مسائلی می‌شود اما زندگی مردم باید متناسب با آن شرایط تداوم داشته و برنامه‌ها اجرا شود.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: بخش اداری و اقتصادی باید متناسب با شرایط حرکت کرده و به این نحوه زندگی عادت کند؛ زیرا این‌ها بلایا و عارضه‌هایی هستند که خارج از اختیار و اراده ما حادث می‌شود.

وی افزود: ما هم ابزار و هم تدبیر و همت لازم را برای مقابله با این ویروس و بیماری و در عین حال گرامیداشت مناسبت‌های انقلابی و دینی داریم؛ از این‌ رو نباید بگذاریم امسال به دلیل کرونا این مراسم‌ها یا برگزار نشود یا بسیار کمرنگ باشد؛ به‌ گونه‌ای که خدای‌ناکرده تا یک سال فاصله ذهنی و فترت ایجاد شود.

حجت الاسلام جعفری استان خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس باید این مراسم زنده نگاه داشته شده و از همه توان خود برای گرامیداشت این ایام در حوزه فضای مجازی و پویش‌ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: افزون بر این در این شرایط کرونایی می‌شود در فضای حقیقی هم کارهایی برای گرامیداشت این ایام انجام داد؛ به‌ عنوان‌ مثال همه دیدند که مراسم نیمه شعبان امسال چگونه برگزار شد، کاروان‌های شادی در کوچه‌ها به راه افتاد و این اقدام سبب شد اصل موضوع باقی‌ مانده و فراموش نشود.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: باید از ظرفیت‌های ادارات و اصناف و بازار استفاده کنیم؛ زیرا ممکن است نسخه عمومی جواب ندهد اما در برخی از جاهای تخصصی، باید کارهای متناسب با این اماکن برای گرامیداشت ایام‌الله انجام شود.

وی اظهار کرد: اگر قرار است در فضای مجازی کار شود باید همه ادارات به‌صورت منسجم و فراگیر کار انجام دهند؛ زیرا این مناسبت‌ها به اساس و اصل انقلاب بازمی‌گردد و همین موضوع تکلیف ما را برای گرامیداشت و برگزاری برنامه متناسب و در شأن آنها سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha