چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: حضور امامان جمعه در نقش فرماندهی قرارگاه رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه «مواسات»، فرماندهیِ هدایت گرانه است نه مداخله‌گرانه، از این‌ رو باید تمام افراد، نهادها و گروه‌ها باید نقش امام‌جمعه را یک نقش پدرانه بیابند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه مواسات در استان، اظهار کرد: از کلمه مواسات و عمق معنایی آن پیداست که شرط اول این رزمایش حرکت خالصانه است، لذا مهم نیست نام چه کسی و چه نهادی مطرح باشد. شعار ما گذشتن از آرم‌ها و پرداختن به آرمان‌ها است.

وی افزود: حضور امامان جمعه در نقش فرماندهی قرارگاه رزمایش، فرماندهیِ هدایت گرانه است نه مداخله‌گرانه! و تمام افراد، نهادها و گروه‌ها باید نقش امام‌جمعه را یک نقش پدرانه بیابند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: طبیعی است پدر یک خانواده، غم‌خوار و دلسوز همه اعضای خانواده است. همچنان که پدران در اختلافات، طرفِ اختلاف نمی‌شوند بلکه رافعِ اختلاف هستند.

وی تصریح کرد: گروه‌ها، نهادها، هیئت‌ها و افرادی با بخش‌نامه نهادهای بالادستی خود یا به شکل آتش به اختیار از ابتدا در میدان بوده و یا به میدان آمده‌اند. نباید جلوی حرکت‌های آتش به اختیار و حتی با نام و نشان خودشان، گرفته شود. همه فرزندان یکسان نیستند، برخی با نام و گروهی بدون نام در میدان هستند. طبعاً توصیه و نصیحت بر اخلاص شایسته است اما این کار نباید به تخطئه و دلسردی بینجامد.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: جنس فرماندهی امام‌جمعه از جنس قیادت و جلوداری است، طبیعی است او باید در میدان بیش از همه حضور داشته باشد.

وی اضافه کرد: طبیعی است نهادی یا گروهی یا فردی همراهی نکند؛ ما باید با محبت با او همراهی کنیم و از ظرفیتش به نفع مردم بهره ببریم.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: گروه‌های خیریه و مردم نهادی هستند که احیاناً میانه‌ای با گروه‌های انقلابی ندارند، چنانچه خوش‌نام هستند باید برای جذب آنان تلاش شود.

وی با بیان اینکه تشکیل جلسات هماهنگی لازم است، اما جلسات مکرر و خسته‌کننده لازم نیست، اظهار کرد: نباید به‌گونه‌ای حرکت شود که گروه‌ها و افراد و نهادها احساس کُندی و دست‌وپا گیری و اختلال در حرکت کنند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: طبیعی است در مسیر حرکت مؤمنانه در طول این ۴۵ روز اختلافات و ناهماهنگی‌هایی بین گروه‌ها با یکدیگر و با نهادها اتفاق بیفتد که یکی از اصلی‌ترین نقش‌های ائمه محترم جمعه رفع همین اختلافات است.

وی تصریح کرد: نقطه اصلی در این رزمایش مسجدمحوری است، تمام تلاش‌های این حرکت مؤمنانه باید بر محور مساجد شکل بگیرد و حتی‌المقدور مساجد فعال که دارای ائمه جماعات تلاشگر و برنامه‌ریز و پایگاه‌های بسیج فعال هستند شناسایی و برای رزمایش بعدی از ظرفیت ایشان بهتر از گذشته استفاده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: همچنین باید در استان ظرفیت جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی به‌عنوان بازوان اجرایی این رزمایش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha