پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کمک مومنانه، تصریح کرد: مسیر پیروزی امت اسلامی از جهاد و انفاق مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، شامگاه جمعه در خطبه های مجازی که از مرکز صدا و سیمای فارس پخش شد، با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه خدای متعال، ماه رحمت، مغفرت، خیر و خوبی برای همه مومنان است قرار گرفته ایم، اظهار داشت: برای اینکه آماده ورود به ماه خداوند شویم باید از هم اکنون به فکر آماده کردن خود برای عبادت هایی که فرصت آن در ماه مبارک رمضان آماده می شود باشیم.

وی در ادامه اضافه کرد: قطعا روزه مهمترین عبادتی است که در ماه رمضان مورد توجه است؛ بعد از نماز که خداوند در تمام ایام سال از ما اقامه ان را خواسته است، ماه مبارک رمضان را مختص روزه گرفتن قرار داده است

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: کسانی که می گویند ما خودمان می دانیم با خداوند چگونه رفتار کنیم، اگر می خواهیم رابطه خصوصی و صمیمی با خداوند داشته باشیم باید از مسیر روزه وارد شویم.

وی عنوان کرد: اگر در طول روز که روزه دار هستیم همه کارهایی که روزه دار باید انجام دهد را مانند خوردن و آشامیدن و بقیه کارهایی که در هنگام روزه داری حرام است را ترک کنیم، اما نیت ما با خدای متعال درست نشده باشد، واقعیت پیدا نمی کند، بنابراین روزه را باید برای خدا انجام داد.

امام جمعه شیراز در ادامه بیان داشت: مقام معظم رهبری با استفاده از تعالیم اسلامی برای ما تبیین کرده اند که تلاش کنیم در ایامی  که به واسطه بیماری فراگیر کرونا مردم دچار مشکلاتی از نظر معیشتی و اقتصادی شده اند آن دسته از افرادی که توانایی دارند به کسانی که مشکل معیشتی دارند رسیدگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تصریح اینکه به واسطه فرمایش مقام معظم رهبری و حرکتی که در جامعه ایجاد شده برای اینکه بخواهیم به این وظیفه الهی عمل کنیم باید به حدیثی از حالات حضرت زهرا(س) توجه کنیم، افزود: انجام دادن هر کاری برای ما انسان ها به واسطه الگوها و مدل های رفتاری که در جلوی چشم خود می بینیم امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: غیر از خداوند که غنی است، هر موجود دیگری در عالم نیازمند است و گاهی ممکن است داشته باشد و گاهی هم نداشته و نیازمند باشد، لذا در این روزها که روزهای دشواری است، به یکدیگر کمک کنیم.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: امروز رزمایش مواسات و همدلی به این معنا نیست که همه بخواهند هزینه کنند، از این رو کسی هم که ندارد کمک کند باید در این رزمایش شرکت کند و دیگران را تشویق به مشارکت کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در ادامه به آن پیرمرد بیابانگرد فرمود خودم چیزی ندارم که به شما کمک کنم اما می توانم از دیگری خواهش کنم که اقدام کند، بیان کرد: امروز من از همه خواهشم می کنم که حرکت کنید، زبان خیر بگذارید و دیگران را در مشارکت در این امر خیر دعوت کنید و از همه آنان بخواهید در حد توان به نیازمندان کمک کنند.

وی بیان کرد: مسیر پیروزی امت اسلامی از جهاد و انفاق مردم است؛ امروز اگر شما برای رفع مشکل مردم در جامعه قدمی بردارید قطعا خداوند در ازای این کار یک در دنیا و هزار در آخرت به شما خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha