شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان اینکه بحران کرونا ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری را آشکار کرد، گفت: آنچه مردم را در وانفسای سونامی کرونا در آمریکا و اروپا تنها گذاشت، سیستم سرمایه داری بود.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با اشاره به اینکه تمدن غربی در بحران کرونا جوابگوی نیاز مردم نبود، اظهار داشت: وضعیت مواد غذایی، منازعه بر سر دستمال توالت، ماسک و مواد ضد عفونی در آمریکا و اروپا، نشان از ضعف مدیریت بحران داشت.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه در ادامه افزود: سیستم توزیع در غرب که بر اساس نیاز کاذب و بر مبنای بازار تنظیم شده که توان مصرف و قدرت خرید در این جوامع، بر چار چوب سبکی از تولید بنا شده و ازآن طرف سیستم تولید هم بر محور مصرف خود را تنظیم کرده و مردم هم با همین موضوع هماهنگ هستند.

حجت الاسلام سلیمانی اظهار کرد: هجوم بی سابقه به مراکز خرید در آمریکا و کشورهای اروپایی در هنگامه مواجهه با بحران کرونا، ناتوانی نظام سرمایه داری را تایید کرد، به گونه ای که ترس مردم از قحطی و خرید بیش از حد نیاز، قفسه‌ها را از کالا خالی کرد.

وی تصریح کرد: رفتار دولت ها و مردم مغرب زمین با همنوعان خود در بحران کرونا، بهترین محک برای به نمایش گذاشتن فرهنگ به اصطلاح آمریکایی و  اروپایی بود که برخی وادادگان و سرسپردگان غربزده دل در گرو آن دارند، بود.

مدیر مدرسه علمیه حافظین قرآن حاج شهبازخان کرمانشاه با بیان اینکه بحران کرونا ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری را آشکار کرد، ادامه داد: آنچه مردم را در وانفسای سونامی کرونا در آمریکا و اروپا تنها گذاشت، سیستم سرمایه داری بود.

حجت الاسلام سلیمانی خاطر نشان کرد: ویروس کوچکی که به اعتراف برخی دانشمندان جهان ساخته و پرداخته خود آمریکاست، چاهی بود که برای دیگران حفر کردند و خود به بلای خانمان سوز آن گرفتار شدند.

 وی در پایان گفت: جنگ افروزانی که سال های سال آتش جنگ را در خاورمیانه، خصوصا کشورهای اسلامی با مالیات شهروندان آمریکایی روشن کردند، به علت دوری از عواطف انسانی، الهام از نظام سرمایه داری و بی مدیریتی در چگونگی رفع بحران کرونا و بازگشت به زندگی عادی، در مانده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha