جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دعایی

حوزه/ مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی، مأموریت حوزه های علمیه را ارائه نرم افزار اسلامی برای هر بخش نظام دانست و گفت: در چله دوم انقلاب که چله تمدن‌سازی است، چاره ای نداریم جز اینکه سربازان و افسران تفکر تمدن اسلامی را تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محسن دعایی در نشست مسئولان آموزش مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: در واقع مأموریت حوزه های علمیه پشتیبانی نظری از حکومت اسلامی است و در چله دوم انقلاب که چله تمدن‌سازی است، چاره ای نداریم جز اینکه سربازان و افسران تفکر تمدن اسلامی را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه باید جایگاه و مأموریت حوزه علمیه را تبیین و باز تعریف کرد و بر آن اساس به تربیت نیرو پرداخت، گفت: این مأموریت چیزی جز اقامه دین الهی و پشتیبانی از آن نیست، حوزه علمیه بایستی به طور مثال برای وزارت اقتصاد سیستم نرم افزاری اقتصاد اسلامی،‌ برای وزارت امور خارجه سیستم نرم افزاری دیپلماسی و غیره، طراحی و ارائه کند.

مدیر مرکز فقهی تخصصی امام رضا(ع) مشهد خاطرنشان کرد: رویکرد این مرکز تربیت طلابی است که برای مأموریت تمدن‌سازی اسلامی کار کنند و در یک برنامه ۲۰ ساله ابتدا با مهارت‌های فقه تمدن‌ساز آشنا می‌شوند و به عنوان یک مجتهد متخصص به مدت ۱۰ سال برای خرده سیستم‌های کلان آن کار تحقیقاتی انجام می دهند.

در این جلسه، حاضران بر اهمیت مراکز و مدارس تخصصی در حوزه علمیه تأکید کردند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha