جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرونا

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: اپیدمی کرونا بسیاری از مناسبات جهانی را تحت الشعاع خود قرار داده است و از سویی دیگر این ویروس قدرت پوشالی مدعیان جهانی را هویدا ساخت که نمونه آن را می توان ناتوانی آمریکا، انگلیس و... در بحث مهار این ویروس عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی امروز در نشست مدیران حوزوی شهرستان کامیاران با مدیر جدید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: حوزه های علمیه یکی از ارکان اصلی جامعه اسلامی هستند و همین امر باعث اهمیت این مکان شده است و علت این همه هجمه دشمنان علیه حوزه علمیه های کشور این موضوع است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: بنابراین باید بتوانیم در بعد سخت افزاری و نرم افزاری حوزه ها و مدارس علمیه را کاملا تجهیز کنیم تا در برابر هجمه ها و از همه مهم‌تر شبهات دشمنان دین کارنامه موفقی داشته باشیم.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: در بحث نرم افزاری حوزه های علمیه می توانند خروجی بسیار مهمی داشته باشند و بخش مهمی از دین اسلام را به صورت کامل در جامعه اسلامی بسط دهند و نیز بسیاری از شبهات علیه دین را با علمیت پاسخگو باشند.

دریایی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر بیماری کرونا باعث تعلیق مباحث آموزشی مدارس علمیه در کشور و کردستان شده است، بیان داشت: متاسفانه اپیدمی کرونا که اکنون با پاندومی تبدیل شده است، بسیاری از مناسبات جهانی را تحت الشعاع خود قرار داده است و از سویی دیگر این ویروس قدرت پوشالین مدعیان جهانی را هویدا ساخت که نمونه آن را می توان ناتوانی آمریکا، انگلیس و... در بحث مهار این ویروس عنوان کرد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: با این وجود جمهوری اسلامی علیرغم تحریم های همه جانبه به ویژه در بحث دارو و پزشکی، کارنامه و عملکرد بسیار خوبی در مقابله با کرونا داشته است تا جایی که سازمان بهداشت جهانی، عملکرد ایران در مقابله با کرونا را رسما تمجید نموده است.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از مدیران، معاونان و اساتید حوزوی درخواست می شود برای استمرار آموزش طلاب از تمام پتانسیل های موجود بهره ببرند و اجازه ندهند که وقفه آموزش بیش از این به درازا بکشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha