جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا

حوزه/ دانشگاهیان قمی در سطح اساتید، کارکنان و دانشجویان در کارهای خیر و کمک رسانی به بیماران کرونایی ورود کردند؛ این افراد بدون اینکه ستاد خاصی تشکیل شود در قالب های دانشگاهی توانستند کارهای خیر را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا امروز در نشست خبری با موضوع پویش همدلی و مواسات مومنانه دانشگاهیان قم که در نهاد رهبری دانشگاه قم برگزار شد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی در بخش های مختلف خصوصا درمان در کار درگیر بود و در بخش درمان نیز ورودی خوبی صورت گرفت.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور موثر در فضای مجازی مطرح کرد: ما باید بتوانیم در این عرصه قوی تر از گذشته حضور داشته باشیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم با اشاره به کمیته های ایجاد شده، ابراز کرد: کمیته رسانه برای مبارزه با جنگ روانی دشمن شکل گرفته است، چرا که در روزهای نخست شیوع کرونا بسیاری از خبرگزاری های آمریکایی منشاء کرونا را قبل از چین، ایران می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین پوررضا ابراز کرد: کمیته دیگر کمیته حمایت و هدایت نیروهای جهادی و کمک به آسیب دیدگاه بوده و در این بخش دانشگاهیان باید مشکلات را به درستی ببینند.

وی عنوان کرد: کمیته تامین محتوا و کمیته آموزشی، پژوهشی و آسیب شناسی از دیگر کمیته های تشکیل شده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم تصریح کرد: با توزیع بسته های حمایتی، هدف ما این است که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خانواده ها کمک کنیم امورات خود را در این روزها بگذرانند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم گفت: دانشگاهیان قمی در سطح اساتید، کارکنان و دانشجویان در این کار خیر ورود کردند؛ این افراد بدون اینکه ستاد خاصی تشکیل شود در قالب های دانشگاهی توانستند کارهای خیر را پیش ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین پوررضا با اشاره به حضور دانشگاهیان در سرکشی به خانواده ها تا خدمت رسانی در بیمارستان ها و آرامستان گفت: با توجه به تجربیاتی که افراد کسب کردند، از این پس باید کارها به صورت سازماندهی شده تر پیش برود.

وی یادآور شد: ستاد فرهنگی جهادی دانشگاهیان در دفتر نهاد رهبری دانشگاه قم تشکیل شده و این ستاد با هفت دانشگاه که دارای نهاد رهبری هستند و هفت دانشگاه دیگر، جلساتی داشته و در چهار کمیته کاری را تعریف کرد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم تاکید کرد: این کمیته ها به گونه ای تجمیع شده که تا یک سال آینده و در دوران پسا کرونا نیز به خدمت رسانی بپردازد، این تیم ها به این دلیل تشکیل شد که نیاز به حضور آن ها در آینده به صورت منسجم وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پوررضا در پایان این نشست با بیان اینکه کارها باید با یک پیوست فرهنگی همراه باشد، تاکید کرد: در این ستاد تلاش ما این است که حضور دانشجویان و اساتید در کنار مردم را تقویت کرده و کادرسازی های لازم را در بین دانشگاهیان انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha