دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: ائمه جمعه با شیوه‌های جدید فضای خالی معنوی متاثر از ویروس کرونا را در ماه مبارک رمضان پر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در جلسه ویدئو کفرانسی با ائمه جمعه استان ضمن اشاره به اهمیت توجه به مباحث فرهنگی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: متاسفانه فضای معنوی و فرهنگی در سطح کشور تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته، لذا ائمه جمعه استان تلاش کنند با شیوه‌های جدید فضای خالی معنوی و فرهنگی را در استان مانند ماه رمضان سال‌های گذشته پر کنند.

وی ادامه داد: نباید پخش قرآن و اذان از مأذنه مساجد تعطیل شود و ائمه جمعه بنابه تصمیم اتخاذ شده قبلی، مبنی بر باز بودن مساجد در هنگام اذان به مدت نیم ساعت برای استفاده مؤمنین از فضای معنوی مسجد، برای اجرای این تصمیم در ماه مبارک اهتمام بیشتری را به خرج دهند.

امام جمعه ارومیه افزود: لازم است برای تقویت روحیه معنوی مردم در ایام ماه مبارک رمضان، ادعیه و مناجات قبل یا بعد از اذان از مأذنه مساجد پخش شود و ائمه جمعه مردم را برای مشارکت در جمع‌خوانی قرآن که از طریق صدا و سیمای استان پخش خواهد، تشویق کنند.

وی در ادامه به بیان اهمیت پاسخگویی به شبهات دشمن در مورد روزه‌داری گفت: ائمه جمعه با همکاری علمای شهر خود نسبت به پاسخگویی و شفاف‌سازی نسبت به لزوم روزه‌داری در ایام ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به اهمیت فضاسازی شهری در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و بیان داشت: فضاسازی شهری در ایام ماه مبارک رمضان بسیار حائز اهمیت است، لذا مسئولین شهری در سراسر استان باید به این امر اقدام کنند.

وی در پایان ضمن بیان اهمیت تذکر به روزه‌خواری علنی گفت: در ماه مبارک رمضان همه باید به این ماه پربرکت احترام بگذارند و به افراد تجاهر به روزه‌خواری با رعایت موازین قانونی تذکر داده شود.

لازم به ذکر است در ادامه ائمه جمعه استان به ارائه گزارشی از عملکرد قرارگاه‌های شهرستانی پویش مواسات و کمک مومنانه پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha