پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه ستاد مواسات و همدلی

حوزه/ حجت الاسلام داداش زداه گفت: بیش از ۲ هزار بسته غذایی توسط روحانیون مستقر ارومیه در بین نیازمندان توزیع شده است و با احتساب فعالیت‌های اقشار مذهبی و روحانیون شهر این آمار به هزاران بسته می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام محمد داداش‌زاده، چهارشنبه در جلسه ستاد مشارکت‌های تشکلات مردمی رزمایش مواسات که با حضور مسئولین تشکل‌های حوزوی و مذهبی ارومیه، در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: ویروس کرونا امروزه همه دنیا را درگیر کرده است و در ایران هم عده‌ای متضرر شده‌اند و نیاز به کمک دارند.

وی ادامه داد: عده‌ای تلاش داشتند وانمود کنند دین در مقابل علم قرار گرفته است، اما از آنجایی که اسلام و در رأس آن مکتب شیعه برخاسته از علم است، مساجد و مراسمات مذهبی با صلاحدید متخصصین تعطیل شده است، اما تبلیغ دین تعطیل‌پذیر نیستند و حضور روحانیت و اقشار مختلف مذهبی و بسیجی و انقلابی مردم بیشترین سهم را در تبلیغ دین داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار بسته غذایی توسط روحانیون مستقر ارومیه بین نیازمندان توزیع شده است و با احتساب دیگر فعالیت‌های اقشار مذهبی و روحانیون شهر این آمار به هزاران بسته می‌رسد.

وی با تاکید بر استفاده روحانیون، مبلغین و مادحین از فضای مجازی برای رساندن پیام دین اضافه کرد: حضور در بین مردم، تبیلغ چهره به چهره، حضور روحانیون مستقر در روستاها در مزارع کشاورزی و استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ دین از جمله اقداماتی است که می‌توان در ایام کرونا به کار گرفت.

در ماه رمضان هر هیئات هفته‌ای ۲۰ بسته غذایی توزیع خواهد کرد

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام علی اعتمادی با تشریح برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان و رزمایش مواسات گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با تشکیل ستاد تشکل‌های مردمی از ظرفیت‌های هیئات مذهبی جهت اجرایی کردن رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه استفاده خواهد کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بیان داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر است ۳۰ هیأت مذهبی در ارومیه و ۲۰ هیأت مذهبی در شهرهای استان به عنوان محور فعالیت‌های هیئات مذهبی قرار گیرد و هر هفته هر هیئت ۲۰ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع خواهد کرد و لازم است صدا و سیمای استانی این فعالیت‌ها را پوشش دهد.

روحانیت از تهدید کرونا فرصت ایجاد کردند

حجت الاسلام اکبر نوروزنژاد هم در این جلسه بیان داشت: در ماجرای شیوع ویروس کرونا اقشار انقلابی و مذهبی استان با تمام توان برای مقابله با این ویروس وارد میدان شده و در ضدعفونی معابر، توزیع بسته‌های معیشتی، تولید و توزیع ماسک و حضور در بیمارستان‌ها نقش فعال داشت و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان‌غربی ادامه داد: بر اساس گزارشی که استانداری آذربایجان‌غربی منتشر کرده است در استان بیش از ۳۰۰ خانواده بر اثر شیوع ویروس کرونا متأثر شده‌اند و نیاز به کمک دارند و آستان قدس رضوی تا حد توان به برخی از این خانوارها در سطح استان کمک کرده و در ماه رمضان این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روحانیون استان تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده و با حضور عملی خود در میدان مبارزه به حدیث شریف " کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم" جامه عمل پوشاندند.

مدارس علمیه خواهران و برادران در مبارزه با کرونا نقش بسزایی داشتند

در ادامه حجت الاسلام اسماعیل مهدوی، مسئول بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی نیز گفت: بر اساس گزارش‌های مستند طلاب، روحانیون و حوزه علمیه خواهران و برادران در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت جهادی وارد میدان شدند با تولید ماسک، ضدعفونی معابر و توزیع بسته‌های معیشتی بین مردم نقش خود را ایفا کردند و این امر در ماه رمضان هم ادامه خواهد داشت.

در ایام کرونا مساجد به ستاد مبارزه با این ویروس تبدیل شده است

حجت الاسلام ابوذر بیگی هم در این جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: مساجد در ایام کرونا به ستادی برای مبارزه با این ویروس تبدیل شده بودند و در خیلی از مساجد فعالین مذهبی به بسته بندی بسته‌های غذایی، تولید ماسک، درست کردن محلول‌های ضدعفونی و توزیع آن بین مردم مشغول بودند.

مسئول ستاد کانون مساجد آذربایجان‌غربی ادامه داد: تشکیل گروه‌های تواشیح در ماه رمضان و حضور آن‌ها در محلات و مجتمع‌های شهر و ایجاد روحیه معنوی در مردم با رعایت موارد بهداشتی، پخش اذان، ادعیه، قرآن از مساجد، حضور روحانی مسجد در مسجد و سخنرانی هر شب به مدت ده دقیقه و پخش از بلندگوی مسجد اقداماتی است که می‌توان در ایام کرونا، توسط فعالین مساجد اجرایی شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha