جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله امینی

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، درگذشت آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی را به محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت گفت.

 مشروح پیام به شرح ذیل است:
 

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ  «پیامبر اعظم (ص)»
 

در آستانه حلول ماه مبارک رمضان روح بلند عالم ربانی و استاد اخلاق الهی حضرت آیت الله شیخ ابراهیم امینی نجف آبادی (ره) به رحمت ایزدی پیوست و دوستداران و ارادتمندان خود را سوگوار کرد.
حیات پرافتخار این عالِم عامل سرشار و مشحون از خدمات علمی، اجتماعی و سیاسی است که از آن فقید سعید چهره‌ای شاخص در حوزه علمیه قم ترسیم کرده است.
مرحوم مغفور آیت الله شیخ ابراهیم امینی (ره) از همان ابتدای نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) در کنار امام بزرگوار ملت ایران بود و پس از دستگیری ایشان توسط نظام ستمشاهی در سال ۱۳۴۲ از علمایی بود که برای آزادی ایشان تلاش‌های زیادی انجام داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله امینی (ره) همواره مورد اعتماد و وثوق حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بود که نمایندگی و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ با حکم حضرت امام خمینی (ره)، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)  نمونه‌ای از این اعتماد است.

در سنگر دفاع از فرهنگ اسلامی نیز مرحوم آیت الله امینی (ره) حضوری فعال و موثر داشت که تالیف کتب سودمند و مفید در زمینه اخلاق خانواده و تربیت فرزند از اهم خدمات ایشان است.

اینجانب درگذشت مرحوم مغفور آیت الله شیخ ابراهیم امینی (ره) را به محضر رهبر حکیم انقلاب مدظله العالی و مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و همه بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض کرده و رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و صبر و اجر الهی برای بازماندگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

سعیدرضا عاملی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha