جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی، تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: فضای معنوی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام عبادات فردی و اجتماعی است.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانات نورانی پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه مبنی بر این که در ماه مبارک رمضان همه ما به ضیافت گسترده الهی دعوت هستیم، اظهار داشت: مهمانی پروردگار عالم در این ماه عزیز، جلوه ها و تمایزات خاصی دارد به طوری که انسان در طول این ماه، هر لحظه مهمان سفره پرتنعم خداوند متعال است و چه سعادتمند است آن بنده ای که از این لحظات و ساعات بی نظیر، نهایت استفاده را در مسیر رشد و تعالی معنوی خود ببرد.

وی افزود: رمضان امسال گرچه توأم شده با کرونا اما در کلیت قضیه تفاوتی با سال های دیگر ندارد مگر از نظر شکلی و ظاهری و این که امکان افطاری ها و مهمانی ها مثل سابق به جهت پیشگیری از شیوع ویروس، آن چنان مهیا نیست، اما با این حال مهم آن است که ما قدر فرصت حضور در ضیافت عظیم الهی را بدانیم و آن را به راحتی از دست ندهیم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تأکید بر لزوم توجه به جنبه های فردی و اجتماعی عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: جنبه فردی عبادات عمدتاً همان روزه داری و قرآن خواندن و به خصوص مناجات با خدای متعال است، خاصه در خلوت و وقت سحرگاهان که بسیار سفارش شده انسان قبل از اذان صبح دقایقی را به دعا و مناجات با خالق بی همتا سپری کند و به این وسیله خود را به منبع اصلی نور و رحمت بی پایان، وصل نماید.

وی بیان داشت: در برخی روایات آمده که دهه اول ماه رمضان، دهه آمرزش، دهه دوم آن دهه درخواست و طلب از خدای متعال و دهه سوم به جهت قرار گرفتن شب های قدر، دهه تعیین مقدرات آینده انسان است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: یکی از بهترین کارها در ماه رمضان، توجه به فرهنگ احسان و نیکوکاری و تقویت روحیه همدلی و مواسات است، به خصوص امسال که به جهت شرایط خاص کشور پس از شیوع کرونا، مقام معظم رهبری همگان را به مشارکت جدی در رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه دعوت کردند.

وی افزود: این که رهبر معظم انقلاب از عنوان رزمایش استفاده کردند، ناظر به آیه " و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه" است که یعنی باید چنان قوت و اقتدار خود را نشان دهیم که در سایه تقویت این وحدت و همدلی بتوانیم کارهای بزرگی را به سرانجام برسانیم.

ظهیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که فعلاً درب مساجد و حسینیه ها و اماکن مذهبی برای حضور مردم بسته می باشد، ابراز داشت: در چنین شرایطی هر خانه خودش یک مسجد و حسینیه است، ضمن آن که می توانیم از ظرفیت شبکه های صدا و سیما و فضای مجازی در جهت برگزاری مراسم های دعا و مناجات خوانی و نیز قرائت قرآن به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: مهم آن است که هر فردی برای معارف الهی مبلغ باشد و در این راه به سهم خود بکوشد که کلام قرآن و سیره و کلام اهل بیت(ع) را معرفی کند که قطعاً این فعالیت همراه با اجر و ثواب بسیاری است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha