جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 897846
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
پارسیان

حوزه/ جلسه طلایه داران تبلیغ ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه و روحانیون شهرستان پارسیان، در مدرسه علمیه مهدیه این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در هرمزگان، شب گذشته جلسه طلایه داران تبلیغ،  با حضور امام جمعه و روحانیون شهرستان پارسیان در مدرسه علمیه مهدیه این شهر و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد بارانی، امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: ماه مبارک رمضان یک فرصت استثنایی برای قرار گرفتن در مسیر رحمت گسترده الهی‌ بوسیله دامن زدن به مناجات و ادعیه در شبها و لیالی بزرگ آن ماه عزیز و فرصتی مغتنم برای رهایی از غفلت به عنوان چرک جان است.

وی با اشاره به جایگاه تأثیرگذار قرارگاه های فرهنگی مساجد در جامعه، این قرارگاه ها را مقدمه ای بر تشکیل قرارگاه بزرگ امامت و ولایت در آینده نزدیک قلمداد کرد و افزود: همه قرارگاه ها جهت ساماندهی مطلوب برنامه ها با دبیرخانه نهایت همکاری را داشته باشند.

حجت الاسلام بارانی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم و حساس قرارگاه های فرهنگی شهرستان، گفت: زیرساخت امور و نوع مطلوب عملکرد صحیح این قرارگاه ها براساس عقلانیت دینی است و فضای مجازی بستری وسیع برای تحقق بخشیدن عمده‌ ای از این جلوه نمایی‌ها می باشد.

وی با اشاره به نمونه موفق تشکیل قرارگاه های فرهنگی مساجد در مناطق دیگر، خاطرنشان کرد: حل وفصل مشکلات و نواقص موجود فعلی برنامه های مساجد با تجارب گذشته قابل رفع است.

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به ضرورت تجمیع بانک اطلاعاتی قرارگاه های فرهنگی، تصریح کرد: شاید مساجد تعطیل شده اند یا حرم امام رضا(ع) که در طول تاریخ سابقه تعطیلی نداشته، بسته شده ولی کار تبلیغ تعطیلی ندارد.

وی در ادامه با تقدیر از دست اندرکاران حوزه سلامت و امنیت بویژه موج های مردمی در حوزه خدمات رسانی و ضدعفونی معابر عمومی شهرستان، خطر ویروس منحوس کرونا را کماکان جدی دانست و رعایت اصول بهداشتی و اهتمام به آن از ناحیه روحانیون در سطح شهرستان را جزو ضروریات حوزه تبلیغ قلمداد کرد.

گفتنی است، در پایان جلسه، ضمن تبادل نظر حاضرین، مصوباتی در خصوص بهینه سازی تبلیغ دینی و بهداشت جامعه به تصویب رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha