شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور-مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور پیرامون طرح مدارس علمیه شهرستان بهبهان، گفت: إن‌شاءالله به مدیران ابلاغ خواهیم کرد که به فضل الهی مدرسه علمیه جامع در شهرستان بهبهان، با محوریت سه مدرسه امام‌زاده ابراهیم(ع)، امام‌زاده فضل(ع) و امام صادق(ع) تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، دو روز پیش خبری با تیتر «ادغام مدارس علمیه شهرستان بهبهان و فعالیت حول محور یک مدرسه جامع» به نقل از معاون آموزش استان خوزستان منتشر شد که حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، اصلاحات و توضیحاتی را در این خصوص به خبرنگار «حوزه» ارائه کرد.

بر اساس این گزارش متن توضیحات مدیر حوزه علمیه خوزستان بدین شرح است:

چند روز پیش حجت‌الاسلام مجتهدی، مسئول مدرسه علمیه امام‌زاده ابراهیم(ع)، با هماهنگی حجت‌الاسلام ناصری، امام‌جمعه بهبهان، فراخوانی را برای یکپارچه‌سازی مدارس بهبهان از ما داشتند که به آن شهرستان سفر کنیم.

پس از آن، بنده به همراه معاون آموزش حوزه علمیه استان خوزستان، به آنجا رفتیم و در جلسه‌ای مشترک، آن‌ها اعلام کردند که طرح یکپارچه‌سازی مدارس در بهبهان اجرایی شود.

مدیریت استان نیز به آن‌ها پیشنهاد کرد که دو مدرسه علمیه امام‌زاده ابراهیم(ع) و امام‌زاده فضل(ع) در قالب یک نام مشترک، تبدیل به مدرسه جدیدی شوند و بدین ترتیب، مدرسه علمیه حضرت موسی بن جعفر(ع) با توافق حجج‌اسلام مجتهدی و ناصری رسمیت پیدا کرد.

ازآنجایی‌که در چشم‌انداز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برای استان خوزستان، ۵ مدرسه جامع دیده شده و از جمله شهرهایی که مدرسه جامع باید داشته باشد، شهرستان بهبهان است؛ بنده به «حجت‌الاسلام ناصری» پیشنهاد کردم که اگر جناب «حجت‌الاسلام موسوی»، متولی مدرسه علمیه امام صادق(ع) پیشنهاد ما را بپذیرند، آن مدرسه هم، به‌عنوان مدرسه تخصصی در بهبهان انتخاب شود که در مجموع سه مدرسه، حوزه علمیه جامع بهبهان تشکیل گردد.

ازاین‌رو قرار شد بعد از اینکه بنده با مدیران سه مدرسه علمیه بهبهان، جهت راه‌اندازی مدرسه جامع، هماهنگی‌های لازم را انجام دادم، حجت‌الاسلام ناصری نیز با حجت‌الاسلام موسوی، جلسه‌ای برگزار و این تقاضا را از وی داشته باشد که مدرسه امام صادق(ع) هم ذیل آن مدرسه جامع و به‌عنوان مدرسه تخصصی در بهبهان فعالیت کند.

قرار بود امروز در جلسه‌ای با مدیران آن سه مدرسه برگزار کنیم که البته تاکنون برگزار نشده است.

إن‌شاءالله به مدیران ابلاغ خواهیم کرد که به فضل الهی مدرسه علمیه جامع در شهرستان بهبهان، با محوریت سه مدرسه امام‌زاده ابراهیم(ع)، امام‌زاده فضل(ع) و امام صادق(ع) تشکیل خواهد شد.

پس به حول قوه الهی هم دروس یک تا ۱۰ در مدرسه جدید موسی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود و هم پایه ۱۰ و دیگر رشته‌های تخصصی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) منوط به رضایت حجت‌الاسلام موسوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha