پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل

حوزه/مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل گفت: تنها مدرسه علمیه خواهران در مقطع سیکل در مازندران از بین داوطلبان علاقمند به تحصیل در حوزه علمیه، طلبه می پذیرد.

خانم سیده زهرا ابراهیمیان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران بیان کرد: حوزه علمیه خواهران برای تحقق رسالت خود در راستای تربیت بانوان مومن، متعهد و متخصص در امر تبلیغ، تدریس، مشاوره، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی تاسیس شده است.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه فاطمیه نیز به عنوان تنها مدرسه علمیه خواهران مقطع سیکل مازندران، در سال ۱۳۹۳ در بخش سرسبز و تفریحی بندپی شرقی بابل تاسیس شده و در حال حاضر با بیش از ۶۰ طلبه که تقریبا نیمی از آنها خوابگاهی هستند، مشغول به فعالیت است.

وی افزود: توجه به این امر لازم است که روحیه و ذائقه طلاب مقطع سیکل با طلاب دهه پنجاه و شصت متفاوت است و این موضوع باید در تدوین کتب آموزشی، اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی و نیز اهتمام مسئولین امر به این مقطع سنی لحاظ شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل تصریح کرد:  نظام هفت ساله آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در مقطع سیکل متناسب با درنظر گرفتن روحیات طلاب نوجوان اعم از آسیب ها، تهدیدها، فرصت های پیش رو و نشاط و پویائی آنها تدوین شده است تا در کنار تحصیل علوم دینی، روحیه پرشور و بانشاط نوجوان دستخوش تغییر نگردد.

وی اعلام کرد: این مدرسه علمیه در سال تحصیلی گذشته(۹۹-۹۸) در بین سایر مدارس علمیه مازندران، بیشترین داوطلب را در زمان پذیرش به خود اختصاص داده و برای سال تحصیلی جدید هم با دارا بودن امکانات خوابگاه برای پذیرش در سطح استان از داوطلبان محدوده سنی ۱۴ تا ۱۷ سال(ویژه دارندگان مدرک سیکل و اتمام پایه هشتم متوسطه) ثبت نام به عمل می آورد.

وی تأکید کرد: طلاب در مقطع سیکل بعد از پایان دوره ۷ ساله، علاوه بر دریافت مدرک سطح دو(کارشناسی) و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر حوزه و دانشگاه، تخصص لازم را در زمینه های مختلف آموزشی، تربیتی، اخلاقی، اجتماعی و ... کسب می کنند.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: نظر به این‌که هیچ تخصصی برای یک زن بالاتر از نقش همسری و مادری او در بستر خانواده نیست؛ قطعاً یکی از برنامه‌های حوزه علمیه خواهران هم باید فراهم کردن بستر مناسب برای تحقق این امر برای بانوان طلبه باشد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha