شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
احمدی

حوزه/اعضای شوراهای روستا و شهر معتمدین مردم بوده و در ارتباط با مردم هستند، بنابراین شوراها یک بستر خوب برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند اما باید کاستی‌ها و نواقص را شناسایی و در قانون انتخابات شوراها در مجلس یک بازنگری صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا احمدی با بیان اینکه کلمه شورا برگرفته از قرآن کریم و معارف دینی است، اظهار داشت: در اصول قانون در هفت اصل اساسی به جایگاه شوراهای شهر و روستا پرداخته‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بیانیه تاریخی امام  خمینی(ره) پیرامون بحث شوراها و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خدمات‌رسانی به مردم، گفت: در سطح کشور ۱۱۷ هزار عضو شوراهای شهر و روستا داریم که این افراد معتمدین شهرها و روستاهای سراسر کشور هستند و نقش مهمی در امورات آن محل دارند.

احمدی با بیان نقش شوراها در تصمیم‌گیری‌های کشور، ابراز کرد: مردم در روستاها به هر مشکلی که برمی‌خورند به اعضای روستاهای خود مراجعه می‌کنند، در شهرهای کوچک نیز همین‌گونه بوده و اکثر امورات تصمیم‌گیری در زمینه‌های مختلف به عهده شوراها است؛ درحالی‌که نقش شوراها در کلان‌شهرها متفاوت از روستاها و شهرهای کوچک است.

وی بیان کرد: آنچه در قانون اساسی دیده‌شده و بر اساس نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در سپردن امورات مردم به دست خودشان در شوراها تجلی یافت، اما نمی‌توان گفت که مسئولان در همه دستگاه‌ها به وظایف خود به‌خوبی عمل می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را موردنظر قرار داد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه نقشه گام دوم انقلاب را ترسیم کردند، اما باید خودمان دست‌به‌کار شده و دستورات مقام معظم رهبری را کاربردی و عملیاتی کنیم.

احمدی تأکید کرد: دست شوراها در این زمینه بسیار باز بوده و می‌تواند طرح‌هایی را در حیطه اختیارات شورا آماده کرده و به شورای عالی استان‌ها بیاورد، شورای عالی استان‌ها هم در کمیسیون‌های تخصصی خودشان این طرح‌ها را بررسی و در صحن شورا تصویب و تبدیل به قانون کنند.

وی شوراهای شهر و روستا را رکن چهارم نظام عنوان و خاطرنشان کرد: فضاهای خوبی در کشور برای شورا وجود داشته و باید از این ظرفیت‌ها، دولت و مجلس شورای اسلامی استفاده بهینه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: اعضای شوراهای روستا و شهر معتمدین مردم بوده و در ارتباط با مردم هستند، بنابراین شوراها یک بستر خوب برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند اما باید کاستی‌ها و نواقص را شناسایی و در قانون انتخابات شوراها در مجلس یک بازنگری صورت بگیرد.

احمدی در خصوص ارزیابی عملکرد شورا نیز اظهار داشت: شورا کار سیاست‌گذاری کرده و آنچه در اجرا دیده می‌شود ثمره عملکرد شورا است، اگر مردم از عملکرد شهرداری در حوزه اجرا راضی بودند نشان‌دهنده عملکرد مطلوب و خوب شورا بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر قم از هیچ کوشش و تلاشی در خدمت‌رسانی به مردم و همشهریان عزیز قمی دریغ نکرده و همه تلاشش خدمت ارزنده به آنان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha