جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام روح الله اللهیاری معاون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین

حوزه/ معاون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین با بیان اینکه کمک مؤمنانه انفاق در راه دفاع و تقویت دین خدا است، گفت: متون الهام بخش آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و سیره اهل بیت(ع)، بهترین الگو برای دستگیری از نیازمندان در بحران شیوع کروناست.

حجت الاسلام روح الله اللهیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران، با تأکید بر اینکه وضعیت آسیب دیدگان و نیازمندان را در ایام کرونایی مدنظر داشته باشیم، اظهار داشت: تربیت یافتگان مکتب انسان ساز تشیع، هرگز در مصیبت ها از احوال افراد محتاج غفلت نمی کنند.  

معاون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین در ادامه با استناد به آیه ۸۸ سوره توبه که می فرماید: «لکِنِ الرَّسُولُ وَ الَّذینَ آمَنُوا مَعَهُ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ...» اما رسول و مؤمنان(اصحابش) با مال و جانشان در راه خدا جهاد کردند...، گفت: مؤمنان روزه دار با کمک در حد توان، می توانند در رزمایش همدلی و مساوات شرکت کنند تا از خیرات و برکات مخصوص ماه مبارک  بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: اشاره رهبری حکیم، به کمک مؤمنانه در گیرودار مشکلات پیش آمده بر اثر شیوع ویروس منحوس، بار دیگر چشمه های همت و سخاوت بهاری را جهت رسیدگی به وضعیت نیازمندان در بین مؤمنان، جوشان کرد.

حجت الاسلام اللهیاری اظهار کرد: به یقین نیازمندان مؤمن و روزه دار با دریافت کمک‌های مؤمنانه، آن هم با کمال حرمت در ماه مبارک رمضان، هر چه بیشتر خوشحال شده که موجبات رضایت پروردگار را در پی دارد.

معاون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) هرسین با بیان اینکه «کمک مؤمنانه» انفاق در راه دفاع و تقویت دین خدا است، ادامه داد: متون الهام بخش آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) و سیره اهل بیت(ع)، بهترین الگو برای دستگیری از نیازمندان در بحران شیوع کروناست.

حجت الاسلام اللهیاری خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان واقعی و رفع گرفتاری آن‌ها با رعایت حفظ حرمت بندگان خدا، بهترین صورت آن در ایران اسلامی با رزمایش همدلی و مساوات صورت می گیرد.

وی در پایان گفت: دولت‌های به ظاهر ابرقدرت از جمله آمریکا در مدیریت، کنترل و مبارزه با ویروس کرونا، ناتوان عمل کرده اند و در رسیدگی به نیازمندان نیز همین گونه اند به طوری که صف‌های طولانی خودروها مقابل مراکز خیریه برای دریافت غذای رایگان در پی بیکاری میلیون‌ها نفر، شاهد بر این مدعاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha