سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زالی

حوزه/ رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: بیش از ۴۰ محصول دانش بنیان با محوریت مقابله و پیشگیری از کرونا در نمایشگاهی در دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علیرضا زالی در مراسم رونمایی و معرفی این محصولات که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد افزود: این محصولات به همت گروه های جوان و در فرصت اندکی که بر اثر بحران کرونا پیش آمده تولید شده است.

وی گفت: پس از بروز بحران کووید ۱۹ در کشور بحث موضوعاتی که در پیشگیری نقش دارند پر رنگ تر شد و یکی از این موضوعات ضد عفونی کننده ها هستند.

زالی با بیان اینکه به علت ماندگاری بالای ویروس کرونا روی سطوح، بحث گند زدایی این ویروس از سطوح دو چندان شده است افزود: در این نمایشگاه بیش از ۴۰ محصول مبتنی بر دانش فردی و با اتکا به فناوری نانو و بایو و منطبق بر حفظ سلامت زیست محیطی رونمایی و معرفی شده اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران ادامه داد: این محصولات، آثار خورندگی محیطی و آسیب زیستی ندارند و با فناوری پلاسمایی و هوش مصنوعی فرایند ضدعفونی را به سمت پایدارتر برده اند و دانش فنی این محصولات بومی و به بلوغ کامل رسیده است.

زالی ادامه داد: رفع برخی زیرساخت ها و کاهش تشریفات اداری در ثبت و حمایت های مالی و معنوی از جمله مطالباتی بوده است که این گروه های جوان و فعال از مسئولان دارند که امیدواریم از این ظرفیت پیش آمده بهترین بهره برده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha