جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقابله با کرونا

حوزه/ جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد مبارزه با کرونا استان قم به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم برگزار و در آن بر حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا تأکید و از جمع‌آوری بیش از ۷ میلیارد تومان کمک در قرارگاه کریمه اهل بیت(س) خبر داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ، علی اکبر رحیمی، مدیر مدیریت بحران شهرداری قم در این جلسه اظهار داشت: مصوب شده هیچ اجاره بهایی از بوستان‌ها که به دلیل بیماری کرونا تعطیل شدند گرفته نشود.

وی گفت: یک سری اقشار واقعاً آسیب‌ دیده‌اند اما در این زمینه دستمان باز نیست، برای نمونه بخشی از رانندگان اتوبوس با وجود اینکه اجاره بها پرداخت نکرده‌اند اما با مشکلات معیشتی روبرو بوده و باید زندگی خود را بچرخانند و دچار آُسیب‌های جدی شده‌اند.

رحیمی بیان کرد: دست‌فروشان بازار روزها، میوه‌فروشان و روز بازارها به دلیل بیماری کرونا آسیب‌دیده و تعطیل‌ شده‌اند که بالغ‌ بر ۱۴۷۳ نفر هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم با اعلام آمادگی شهرداری برای کمک‌های پشتیبانی برای اقشار آسیب‌پذیر عنوان کرد: افزایش شورونشاط اجتماعی، امیدبخشی، تقویت روحیه عبادی، ترویج مفاهیم سلامت و کمک به نیازمندان اهداف سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم درایام کرونا است.

ابوالقاسم مقیمی تعطیلی سالن‌های ورزشی و سراهای محلی را مورداشاره قرار داد و گفت: این آمادگی را داریم که از ظرفیت این سالن‌ها و سراهای محل برای بسته‌بندی کمک‌های معیشت استفاده کنیم.

محمد رضا گروسی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این جلسه، اظهار داشت: مجموعه دستگاه‌های استان که ۶۴ دستگاه هستند به طرح مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه ورود کرده و با یک هماهنگی با دستگاه‌های خدمات رسان در این رزمایش و طرح خداپسندانه شرکت کردند.

در بخش دیگری از این جلسه رئیس ستاد کمک‌های مردمی قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) قم از جمع‌آوری ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک مردمی در این قرارگاه خبر داد و گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده بین ۲۰ هزار خانواده نیازمند قمی توزیع خواهد شد.

محمود پارچه‌باف ادامه داد: اگر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کمک نقدی دیگر هم در قرارگاه جمع‌آوری شود به هرکدام از سرپرستان خانوار ۵۰۰ هزار تومان کارت خرید اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ارائه بسته‌های نقدی و معیشتی در قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(س) استعلام‌های لازم از فعالان اصناف آسیب‌دیده و نهادهای حمایتی صورت می‌گیرد.

لزوم امتناع از موازی کاری در کمک به نیازمندان

در ادامه جلسه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: باید از موازی کاری در کمک به خانواده‌های نیازمند در سطح استان امتناع کرد.

محمد گلفشان با اشاره به راه‌اندازی سامانه مهک که در راستای کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر انجام‌شده است، تأکید کرد: این بسته‌ها باید با حفظ شأن و کرامت در میان افراد نیازمند توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۲۰ خانواده نیازمند از بسته‌های معیشتی جمعیت هلال احمر قم بهره‌مند شده و این بسته‌ها را دریافت کرده‌اند.

در پایان جلسه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز اظهار داشت: امروز در مجموعه آموزش‌وپرورش هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی با بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز به دلیل بیماری کرونا تعطیل‌شده که باید در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام تأکید کرد: باید کمک به افراد آسیب‌دیده از کرونا در قالب یک فرایند محرمانه صورت بگیرد، همچنین به صورت متمرکز باید این کمک‌ها از سوی دستگاه‌های کمیته امداد و بهزیستی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha