جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه/ محبان اهل بیت(ع) در عمل نشان دادند، از حضرات معصومین(ع) انرژی می گیریم؛ دنبال گرفتن معجزه نیستیم. ما دنبال الگوگیری در ابعاد صبر، استقامت و عبودیت هستیم، چون اهل بیت(ع) الگوی بندگی و انسان کامل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ با اشاره به سبک زندگی اهل بیت(ع) و آشنایی با معصومین(ع)، گفت: امروز در بحث ویروس کرونا شاهد آشکار شدن آثار و برکات زندگی با اهل بیت(ع) در جامعه هستیم. کسانی که در این مسیر قدم برداشتند، معصومین(ع) الگوی آنها بودند، به خوبی می توان شاهد موفقیت و پیروزی آنها بود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: اما جامعه، کشور و مردمی که با سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) فاصله داشتند و دارند و با این فرهنگ بیگانه می باشند، در بحث ویروس کرونا، شاهد نوعی فروپاشی اخلاقی، افزایش استرس و خودکشی، دست درازی به حقوق همدیگر و... بوده و هستیم.

وی بیان داشت: ولی در کشور ما به دلیل نوع الگو گیری از سیره اهل بیت(ع)، شاهد نوعی حماسه، عشق، محبت، ایثار و فداکاری در بین اقشار مختلف مردم بودیم. این که بعضی فکر می کردند کسانی که عاشق اهل بیت(ع) هستند، لازم است زندگی شان براساس کرامت و معجزه طی شود و نباید گرفتار بلا می شدند و این که بلا آمد، زخم زبانها را شروع کردند که چرا اهل بیت(ع) از شما حمایت نمی کنند و چرا شفاء نمی دهند.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: اما محبان اهل بیت(ع) در عمل نشان دادند، ما از حضرات معصومین(ع) انرژی می گیریم؛ دنبال گرفتن معجزه نیستیم. ما دنبال الگوگیری در ابعاد صبر، استقامت و عبودیت هستیم، چون اهل بیت(ع) الگوی بندگی و انسان کامل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: انسان‌هایی که محب معصومین(ع) بودند و آنها را در قله انسان کامل می بینند و تلاش می کنند خودشان را به آن قله رفیع انسانیت برسانند، در این گونه حوادث مانند ویروس کرونا ثمره اش ظاهر می شود که همه آرام هستند و حس عبودیت و بندگی تحریک می شود، بیشتر اهل توجه و تضرع اند. از آن طرف در بحث خدمت به  مردم و ایثار، سیره و رفتار امامان(ع) خودشان را مورد توجه قرار می دهند و به آن الگوی عملی، عمل می کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: بحث تربیت یافتگان در مکتب اهل بیت(ع) دارای فواید فردی و اجتماعی است در مقابل بلاها و خطر ها خودشان نمی بازند چون الگوی صبر و استقامتی مانند حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) دارند و نسبت به خدمت رسانی به دیگران مانند اهل بیت(ع) از مال و جان می گذرند و ایثار می کنند.

وی بیان داشت: در این جا باید نقش رسانه پررنگ تر باشد. تا دنیا ببیند این همه آرامش، استقامت و نجابت، نتیجه چیست؟ اینها نتیجه الگو گیری از ائمه عصمت و طهارت(ع) است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha