پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمدی

حوزه/ تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: رسانه ها باید به درستی سنت ها و سبک زندگی اسلامی را به خانواده و جامعه منتقل کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی، تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین در نشست دست اندرکاران برنامه معارفی تا آسمان، گفت: بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری هر چند در بخش سخت افزاری و در عرصه های علم و تکنولوژی پیشرفت خوبی داشته ایم اما این پیشرفت ها اگر بدون حرکت در بخش سبک زندگی باشد، ما را از قافله تمدن عقب می اندازد.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: خدای متعال در سوره بقره می فرماید «الله ولی‌الذین آمنو یخرجهم من‌الظلمات الی‌النور و الذین کفروا اولیاء هم‌الطاغوت یخرجونهم من‌النور الی‌الظلمات»، مطابق این آیه ما دو مدل سبک زندگی داریم مدل مدنظر ما مدل حرکتی است که نقطه شروع آن ظلمت و مقصدش نور است و انسان ها به کمک خداوند متعال این حرکت را انجام می دهند.

وی ادامه داد: رسانه ها انتقال دهنده فرهنگ به خانواده ها هستند؛ صدا و سیما و فضای مجازی می توانند به درستی سنت ها و سبک زندگی اسلامی را به فرزندان و جامعه انتقال دهند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی، خاطرنشان کرد: مفهوم سبک زندگی در جوامع غربی و غرب زده متفاوت از آن چیزی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود بیان فرموده‌اند و در حقیقت می توان گفت، سبک زندگی در اندیشه ها و مکاتب غربی حالتی خاص از تعریف رهبر انقلاب است، چرا که سبک زندگی از دیدگاه غربی بر یک سری از مفاهیم فردی و البته مادی تکیه دارد.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین ضمن قدردانی همکاری شایسته حوزه علمیه قزوین با شبکه استانی مرکز قزوین، بیان کرد: خوشبختانه در سال جدید برنامه «تا آسمان» علاوه بر پخش از شبکه قزوین، از شبکه «شما» نیز برای مخاطبان سراسر کشور به روی آنتن می رود.

وی افزود: در برنامه تا آسمان فعالیت‌های جهادی طلاب در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین در موضوع مواسات و همدلی مؤمنانه انعکاس داده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha