شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 900701
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
گرجی

حوزه/ حجت الاسلام گرجی گفت: بر اساس روایتی خداوند متعال به حضرت موسی فرمود: " من عزت را در بیداری سحر قرار دادم، اما مردم آن در ابواب سلاطین جستجو می کنند".

حجت الاسلام مهدی گرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در ماه مبارک رمضان با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز شب در قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و اولیاء دین، به تبیین موضوع سحرخیزی و بیداری در دل شب پرداخت و اظهار کرد: در قرآن کریم راه رسیدن به مقام محمود که همان مقام شفاعت است، در بیداری سحرها و نماز شب بیان شده است.

وی با تاکید بر ارزش نماز شب در محضر الهی، تصریح کرد: مردم نمی دانند خداوند چه روشنی چشمی برای کسانی که اهل سحر هستند در نظر دارد و از ویژگی های متقین بیداری در سحرها و استغفار است.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: نماز شب بر پیامبر(ص) واجب بوده و در حالات حضرت زهرا(س) نیز نقل است که آن قدر روی پاهای مبارک می ایستادند که پاها ورم می کرد، همچنین برخی از اولیاء تقید عجیبی به نماز شب داشتند و آن را یک توفیق بزرگ الهی می دانستند.

استاد حوزه  اصفهان، بیداری در لحظاتی از شب و مناجات راز و نیاز با خداوند را مایه کسب دولت و عزت عنوان کرد و افزود: بر اساس روایتی خداوند متعال در وحی به حضرت موسی فرمود: " من عزت را در بیداری سحر قرار دادم، اما مردم آن در ابواب سلاطین جستجو می کنند".

وی با اشاره به ماجرای طلب مغفرت برادران یوسف(ع) از حضرت یعقوب(ع) و ارجاع آنها به سحر، نماز شب را از صفات اولیاء خدا دانست و گفت: نماز شب ارزش خاصی دارد و مایه نورانیت و برکت در رزق و روزی و از توصیه های امام عصر(عج) و از رموز موفقیت مردان بزرگ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha