شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صغیرا

کارشناس دینی با تاکید بر وجود تفاوت بین زن و مرد در نوع نگاه، ذهن و جایگاه گفت: زن و شوهر حدود ۱۶۰ تفاوت با یکدیگر دارند، به عنوان نمونه مردها اقتدار طلب هستند و در مقابل، زنان بیشتر توجه طلب، و لذا باید به این امور توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام علی صغیرا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در ماه مبارک رمضان  با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم و مسئله قرار دادن رحمت و مودت در زوجین از سوی خداوند، اظهار کرد: گاهی پیش می آید که زن و شوهر نسبت به هم کدورتی پیدا کنند، لذا ضروری است زوجین این مودت و رحمت را نسبت به هم زیاد کنند.

وی افزود: وقتی زن و شوهر ازدواج می کنند یکی از چند حالت را نسبت به یکدیگر پیدا می کنند که در این حالات یا نسبت به یکدیگر تطابق شخصیتی دارند که به معنای آن است که شخصیت آنها تا حدودی یکسان است و البته هیچ گاه صددرصد یکسان نیست.

حجت الاسلام صغیرا، وجود تطابق های خوب شخصیتی را موجب ازدواج خوب دانست و عنوان کرد: البته اگر در بدی ها تطابق وجود باشد زوجین باید خود را اصلاح کنند و یا حداقل یکی از زوجین خود را اصلاح کند و اگر تطابقی نبود، باید تفاهم باشد.

وی اضافه کرد: تفاهم به معنای شناسایی نیازها، حساسیت ها، توانمندی ها، روحیات و سلایق یکدیگر است و نسبت به شناختی که در آنها ایجاد می شود باید رفتار کنند.
استاد حوزه با تاکید بر وجود تفاوت بین زن و مرد در نوع نگاه، ذهن و جایگاه تصریح کرد: زن و شوهر حدود ۱۶۰ تفاوت با یکدیگر دارند، به عنوان نمونه مردها اقتدار طلب هستند و در مقابل زنان بیشتر توجه طلب می باشند و لذا باید به این امور توجه داشته باشیم.

کارشناس تربیتی با بیان فرازهایی از حدیث شریف کساء و الگوبرداری از نحوه برخورد حضرت زهرا سلام الله علیها با همسر و فرزندان گفت: در حدیث شریف کساء می بینیم که حضرت زهرا (س) با یک ظرافتی به این نکات توجه دارند و با فرزندان با لحن عاطفی برخورد کرده و با امیرمومنان(ع) به دلیل آن که مرد تشنه احترام و اقتدارطلب است با کنیه شوهر خود را مدح می کنند.

حجت الاسلام صغیرا با اشاره به سبک برخورد امیرمومنان(ع) با همسر خود افزود: حضرت علی(ع) وقتی وارد منزل می شوند اولین توجه را به همسر خود می کنند و عبارت "السلام علیک یا بنت رسول الله" را در سلام خود به کار می برند که حاکی از این توجه زیاد دارد و به فضیلت حضرت زهرا(س) از این منظر نسبت به خود توجه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: زن تعلقی به خانواده خود دارد و مرد باید به این تعلق توجه داشته باشد، چرا که زن از لحاظ عاطفی یک تعلق و وابستگی و دلبستگی نسبت به خانواده دارد و خانواده هر فردی ریشه آن فرد است و در اثر توجه به این ریشه، همسر نشاط پیدا می کند و باعث می شود مسئولیت هایی که به عهده او می باشد به خوبی انجام دهد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha