جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 900531
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر نقش خداباوری در نیل به زندگی مومنانه، تصریح کرد: اگر کسی بداند خداوند تمام مشکلاتی که تحمل می کند را می بیند و نسبت به آنها آگاه است و به ازای هر یک از این مشکلات به انسان اجر و پاداش می دهد، نوع نگرش فرد به زندگی متفاوت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین  مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در ماه مبارک رمضان با اشاره به سبک زندگی مومنانه به عنوان یکی از راهکارهای دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی، اظهار کرد: برخی در زمینه های مختلف به مشاورین مراجعه می کنند، در حالی که اگر انسان بر اساس اعتقاد به خداوند و عمل به دستورات الهی زندگی کند به بسیاری از مشاوره ها نیاز نمی باشد.

وی افزود: اگر انسان صبر، گذشت، بردباری و سازش با همسر و مشکلات زندگی را جزء زندگی مومنانه بداند، به طور مسلم تحمل سختی ها در زندگی بسیار آسان تر می شود و علت این که برخی قادر نیستند با مشکلات کنار بیایند به دلیل آن است که توجه به قدرت ایمان ندارند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر نقش خداباوری در نیل به زندگی مومنانه، تصریح کرد: اگر کسی بداند خداوند تمام مشکلاتی که تحمل می کند را می بیند و نسبت به آن آگاه است و به ازای هر یک از این مشکلات به انسان اجر و پاداش می دهد، نوع نگرش فرد به زندگی متفاوت خواهد شد.

وی با بیان نمونه هایی از سبک زندگی عرفا و صلحا در برخورد با مشکلات به ویژه در مسائل خانوادگی، گفت: زندگی مومنانه در همین برخورد خوب با اطرافیان، برخورد با پدر و مادر، ارتباط با همسایه، فرزندان و همسر است و انسان باید این امور را نیز جزء ریاضت های خود بداند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: ریاضت تنها در ذکر گفتن، نماز شب و چله نشینی نیست، بلکه آنچه در اسلام به عنوان زندگی مومنانه وارد شده است، تمام این ابعاد را شامل می شود، و لذا هر فردی می تواند و این دریافت را از ظرفیت وجودی خود دارد و کار مومنانه، مجاهده با نفس و اخلاص فی سبیل الله این است که هر کس ظرفیت خود را در این مسیر بسنجد.

مومنی عنوان کرد: باید سعی کنیم زندگی خود را بر اساس توحید و سبک زندگی توحیدی قرار دهیم تا بسیاری از مشکلاتی که نیازمند رجوع به مشاوره است از زندگی برطرف شود.
انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha