پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابطحی گفت: مدیری که درد طبقه ضعیف جامعه را احساس نکند به طور قطع یک مدیر موفق نیست و مردم نهم باید مدیرانی را انتخاب کنند که ساده زیست بوده و درد جامعه را بفهمند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق ابطحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در راستای سلسله مباحث اخلاقی در ماه مبارک رمضان در تبیین شاخصه ها و اوصاف حاکمان اسلامی، مهربانی و ترحم و الطفات با مردم را از اوصاف حاکمان جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: حاکم جامعه اسلامی باید کمک حال مردم باشد همچنان که امیرمومنان(ع) در این باره فرموده است: "حاکم جامعه اسلامی باید مانند پدری باشد که نسبت به جامعه ترحم دارد".

وی افزود: از دیگر شاخصه های حاکم جامعه اسلامی بخشندگی است و اگر حاکم بر جامعه اسلامی روحیه بخشندگی نداشته باشد، مردم را در تنگنا قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه اصفهان، ساده زیستی را یکی دیگر از اوصاف حاکمان جامعه اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: مدیر یک جامعه اسلامی باید زندگی ساده ای دشته باشد، هم چنان که امیرمومنان(ع) در نامه ای که خطاب به عثمان بن حنیف می نویسند می فرماید: "بدانید امام شما کسی است که از تمام دنیا به دو جامه و به دو قرص نان اکتفا کرده است".

 ابطحی با تاکید بر نامه امیرمومنان(ع) خطاب به عثمان بن حنیف و جایگاه حکومت در نظر خویش تصریح کرد: حضرت فرمود: "حاکمیت بر جامعه اسلامی برای من به اندازه کفش پاره ای نیز ارزش ندارد، مگر این که در پرتو آن بتوانم حق مظلومی را بگیرم و ظالمی را بر جای خود بنشانم.

وی خاطر نشان کرد: امروز جامعه ما دچار مدیرانی شده است که زندگی اشرافی دارند و از مردم فاصله گرفته اند، در حالی که این مسئله در شأن یک مدیر اسلامی نیست و زندگی مدیر اسلامی باید در سطح طبقات متوسط جامعه باشد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به زندگی ساده و ساده زیستی حضرت امام(ره)، زندگی اشرافی را در شأن مدیران جامعه اسلامی ندانست و گفت: شأن جامعه اسلامی این است که رهبر آن ساده زیست باشد و مدیرانی که از جامعه فاصله می گیرند مردم با دید حقارت به آنها نگاه می کنند.

وی اضافه کرد: مدیری که درد طبقه ضعیف جامعه را احساس نکند به طور قطع یک مدیر موفق نیست و مردم نهم باید مدیرانی را انتخاب کنند که ساده زیست بوده و درد جامعه را بفهمند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha