جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خطاط

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان گفت: برخی از اطلاعاتی که افراد جمع آوری می کنند هیچ خاصیتی نداشته و کمالی را برای انسان در پی ندارند، اما اسلام عمر انسان را ارزشمندتر از آن می داند که وقت خود را صرف اموری کند که حاصلی نداشته باشد.

حجت الاسلام عبدالامیرخطاط در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، با اشاره به جایگاه دانش اندوزی و علم در سبک زندگی دینی، اظهار کرد: قرآن مجید در مورد علم آیات متعددی دارد، اما شاید یکی از آیاتی که بسیار با لطافت و ظرافت اهمیت علم را منتقل می کند آیه ۹ سوره زمر می باشد که در قالب این پرسش که "آیا آنان که می دانند با آنان که نمی دانند یکسان هستند؟" انسان را به وجدان خود حواله می دهد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان افزود: عشق به دانستن جزء فطریات انسان است و در درون انسان علاقه به دانستن نهفته است و همه می خواهند علم، آگاهی و اطلاعات به دست آوردند و البته ممکن است افراد در شیوه های کسب علم متفاوت باشند.

حجت الاسلام خطاط با تاکید بر علاقمندی نوع بشر به کسب دانش و آگاهی، تصریح کرد: البته آن چه مهم است این است که چه چیز ارزش دانستن دارد، همچنان که در تعقیبات نماز عصر نیز انسان از دانستنی هایی که هیچ خاصیت و ره آوردی ندارند به خدا پناه می برد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از اطلاعاتی که افراد جمع آوری می کنند هیچ خاصیتی نداشته و کمالی را برای انسان در پی ندارند، اما اسلام عمر انسان را ارزشمندتر از آن می داند که وقت خود را صرف اموری کند که حاصلی نداشته باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان، برخی از علوم و دانستی ها را فاقد اهمیت و اولویت دانست و گفت: در مقابل، دانستن برخی از علوم واجب و لازم است و لازم ترین علم و دانش، علمی است که انسان را در مسیر استفاده صحیح از دنیا و عمر کمک کند و مربوط به هدایت انسان باشد.

وی اضافه کرد: مهم ترین مسئله ای که همه باید بدانند و در سبک زندگی تاثیر فراوان دارد این است که بدانیم از کجا و برای چه آمده ایم و چه رسالت و عاقبتی داریم و اگر بتوانیم به این پرسش ها پاسخ دهیم سبک زندگی ما نیز متفاوت خواهد شد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha