جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خوشبختی

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس گفت: بر اساس روایت امام صادق(ع) عوامل خوشبختی به ترتیب سلامتی جسم و روح ، امنیت، قناعت و انیس موافق است، در بین این عوامل قناعت ستون خیمه سعادت دنیایی هر انسانی را تعریف می کند.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی با اشاره به موضوع عوامل سازنده خوشبختی در زندگی و در مقابل آن عوامل ایجادکننده بدبختی، ضمن تبیین مفهوم خوشبختی اظهار کرد: کسی را خوشبخت می گویند که مجموع خوشی ها، موفقیت ها و لذت های او بیشتر از ناخوشی ها، رنج ها، دردها و ناکامی های او باشد.

وی افزود: عواملی که خوشبختی و بدبختی را ایجاد می کنند در بین مردم، مکاتب و فرهنگ ها مختلف است، اما در روایات اهل بیت(ع) درباره عوامل سازنده خوشبختی فرمایشات فراوانی وجود دارد و در روایتی از امام صادق(ع) عوامل خوشبختی در دنیا پنج چیز بیان شده است.

نماینده منتخب اصفهان در مجلس یازدهم عنوان کرد: بر اساس این روایت عوامل خوشبختی به ترتیب سلامتی جسم و روح ، امنیت، قناعت و انیس موافق است؛ در بین این عوامل قناعت ستون خیمه سعادت دنیایی هر انسانی را تعریف می کند.

وی اضافه کرد: غنای نفس در واژه قناعت تعریف شده و در خصوص انیس موافق نیز بر اساس روایات به فرزند صالح، همسر همراه و موافق و دوست باصفا و صمیمی اطلاق شده است.

حجت الاسلام میرزایی تاکید کرد: اگر کسی مجموع این پنج عامل را در زندگی داشته باشد سعادت زندگی دنیا را در همه مراتب آن دارا است و اگر هر یک از این امور را نداشته باشد گوشه ای از سعادت زندگی دنیایی را ندارد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha