سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 899058
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
خطاط

حوزه/ حجت الاسلام خطاط گفت: تفریح سالم را بخشی از زندگی خود بدانیم و از غوطه ور شدن در لهو و لعب و سرگرمی های بی خاصیت بپرهیزیم.

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی، با اشاره به جایگاه تفریح در سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: زندگی بدون تفریح امکان استمرار ندارد و نشاط و شادابی لازمه تلاش و فعالیت و کار است، البته باید دانست تفریح در سبک زندگی دینی به عنوان ابزار بوده و هدف نمی باشد.

وی با بیان مثالی در خصوص وجود زمان کوتاه زنگ تفریح در مدارس، استمرار فعالیت علمی را منوط به وجود فواصل تفریحی دانست و گفت: زندگی و کار نیز همین گونه است و لذا تفریح ابزاری برای تلاش و کار بیشتر است و بین تفریح و سرگرمی تفاوت وجود دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر مطلوبیت تفریح در سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: تفریح ممدوح است، اما سرگرمی به معنای امری که سر انسان را گرم و حواس را پرت کند و او را از اهداف زندگی و رسالت هایی که بر دوش دارد، غافل نماید مذمت شده و عقل و شرع این مسئله را نمی پذیرد.

وی اضافه کرد: ما بدون هدف به این دنیا گام ننهاده ایم و تلاش و کوشش و فعالیت اساس موفقیت در این دنیا است، لذا باید توجه داشته باشیم که تلاش و کوشش بدون تفریح سالم در شرایط مطلوب امکان ندارد؛ تفریح سالم باید در زندگی قرار گیرد، اما در عین حال سرگرم شدن به معنای آن که تفریح انسان را چنان درگیر کند که موجب غفلت گردد ممنوع است.

حجت الاسلام خطاط عنوان کرد: تعبیری که در فرهنگ دینی برای سرگرمی به کار برده می شود، لهو است و در فرهنگ اسلامی لهو، مزمت و به تفریح سفارش شده است، لذا در سبک زندگی اسلامی نباید افراط و تفریط کرد و باید تفریح سالم را بخشی از زندگی خود بدانیم و از غوطه ور شدن در لهو و لعب و سرگرمی های بی خاصیت بپرهیزیم.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha