شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 900259
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
ابطحی

حوزه/ امام هشتم(ع) در تعبیر زیبایی می فرماید: "مردم هر دیاری به سه چیز نیاز دارند که اگر این امور را نداشته باشند زندگی آنها به نابسامانی کشیده می شود که از جمله آنها فقیه دانا و پرهیزکار، فرمانروای نیکوکار و پزشک آگاه مورد و اعتماد است".

حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در  اصفهان، در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در ماه  مبارک رمضان با اشاره به پیشینه تشکیل حکومت توسط پیامبر اسلام در مدینه و استمرار این مسیر در حکومت امیرمومنان(ع) اظهار کرد: امام زمان(عج) مأمور تشکیل حکومت جهانی است و همه عالم از حکومت جهانی اسلام بهره مند خواهند شد.

وی با بیان روایتی از امام رضا(ع) در خصوص نیازهای جامعه، گفت: امام هشتم(ع) در تعبیر زیبایی می فرماید: "مردم هر دیاری به سه چیز نیاز دارند که اگر این امور را نداشته باشند زندگی آنها به نابسامانی کشیده می شود که از جمله آنها فقیه دانا و پرهیزکار، فرمانروای نیکوکار و پزشک آگاه مورد و اعتماد است".

استاد حوزه در تبیین این روایت از امام رضا(ع) عنوان کرد: عالم و دانشمند و فقهایی که مبانی دین را برای مردم تبیین کنند نقش مرزداری اعتقادات دینی را به عهده دارند تا عقاید و دین مردم را از خطر هجوم شیاطین حفظ کنند.

وی اضافه کرد: فرمانروای نیکوکار مرز جغرافیایی یک کشور را محافظت می کند و امنیت را برای مردم تضمین کرده و مسائل اقتصادی جامعه را تامین می نماید و پزشک نیز از نظر جسمی مردم را تامین می کند و آنها را در مواقعی که دچار بیماری می شوند نجات دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با تاکید بر لزوم وجود این سه امر در جامعه تصریح کرد: امام رضا(ع) در ادامه می فرمایند: "داشتن این سه امر در گرو داشتن یک رهبر است که جامعه را اداره کند".

وی خاطر نشان کرد: رهبری در یک جامعه شاخص و معیاری است که تمامی این سه اصل مهم را اداره می کند  و همانند بند تسبیح تمام دانه ها را جمع می کند و به تعبیر امام صادق(ع) " جامعه اگر امام نداشته باشد مانند گله ای است که چوپان ندارد و طعمه گرگ ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی، حاکمان جامعه را دارای اوصافی دانست و گفت: عدالت محوری، مسئولیت پذیری، خیرخواهی، مهربانی و الطفات به مردم و کمک کردن و همراهی با آنان از جمله اوصاف و وظایف حاکمان جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha