شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 901004
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
جلالی

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با اشاره به کلام امیرمومنان(ع) در حمکت ۱۵۳ گفت: حضرت در این حمکت می فرماید: "انسان صبور پیروزی را گم نمی کند اگرچه زمان طول بکشد، اما بالاخره به ظفر و پیروزی می رسد".

حجت الاسلام محسن جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، با اشاره به موضوع صبر و بردباری و جایگاه و منزلت آن نسبت به ایمان، به ارزش و حقیقت صبر در کلام اولیاء الهی پرداخت و اظهار کرد: اگر انسان صبر کند به پیروزی و موفقیت می رسد. عالمان، طلاب دینی، دانشجویان و محققین نیز باید این نکته را مدنظر داشته باشند، چرا که در همه عرصه های زندگی و فعالیت های اجتماعی بدون صبر و استقامت موفقیت حاصل نمی شود.

وی با بیان کلام امیرمومنان(ع) در حمکت ۱۵۳ افزود: حضرت در این حمکت می فرماید: "انسان صبور پیروزی را گم نمی کند اگرچه زمان طول بکشد، اما بالاخره به ظفر و پیروزی می رسد".

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر جایگاه صبر در دستیابی به نصر و ظفر، تصریح کرد: بنابر فرمایش پیامبر اکرم(ص) "نصر و کمک همراه با صبر است" و اگر انسان در سختی افتاد نباید گمان کند که زمان و روزگار تمام شده است، بلکه باید صبر کرده و این صبر او را به نتیجه خواهد رساند.

وی اضافه کرد: باید در مسائل روزگار و در انتظار فرج صبر کنیم تا پیروزی ها نصیب و روزی ما گردد، ولذا باید به این حقیقت توجه نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha