جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 900736
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
انتخاب همسر

حوزه/ حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر ارزش فهم و کمال و دین به عنوان ملاک انتخاب همسر، گفت: اگر فهم و کمال یا دین ملاک انتخاب همسر در نظر گرفته شود خدای متعال زیبایی، مال و حسب و نسب و بقیه امور زندگی را هم تضمین می کند.

حجت الاسلام حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان،در راستای سلسله مباحث سبک زندگی در ماه مبارک رمضان با اشاره به مسئله ملاک های انتخاب همسر در سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: ملاک های مختلفی درباره انتخاب همسر بیان شده و در روایات اهل بیت(ع) دلایل انتخاب همسر و نوع نگاه افراد برای انتخاب همسر دسته بندی شده است.

وی افزود: عده ای از افراد به دلیل نسب، برخی به علت زیبایی و جمال، عده ای برای مال و عده ای نیز به خاطر دین، همسری را انتخاب می کنند، در حالی که در روایات حضرات معصومین(ع) آمده است که اگر همسرگزینی براساس حسب و نسب، مال و یا جمال باشد خدای متعال این همسر را به همان امور واگذار خواهد کرد.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر ارزش فهم و کمال و دین به عنوان ملاک انتخاب همسر، تصریح کرد: اگر فهم و کمال یا دین ملاک انتخاب همسر در نظر گرفته شود خدای متعال زیبایی، مال و حسب و نسب و بقیه امور زندگی را هم تضمین می کند.

وی اضافه کرد: در انتخاب همسر گزینه برتر توجه به تدین و فهم و کمال افراد است و در پس فهم و کمال، زیبایی و دارایی و جاه و جلال هم خواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha