پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
درس اخلاق

حوزه/ نشست برخط با موضوع «اخلاق خوب» به مناسبت ماه مبارک رمضان و با حضور طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمود رحیمی، در نشست برخط با طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون(س) شاهین شهر گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «الاسلام حسن الخلق»، یکی از دستورات اسلام، اخلاق خوب است، اخلاق فقط لبخند نیست، دستوراتی که اسلام برای ما آورده است از قبیل صله رحم، احسان به پدر و مادر، احسان به همسایگان و آداب زیادی که در اسلام هست همه این ها را اخلاق می گویند. 

استاد حوزه با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که می فرمایند: «تمام اسلام اخلاق است»، افزود: اخلاق خوب اگر باشد انسان مؤمن است.

وی به روایت دیگری از پیامبر(ص) اشاره کرد که حضرت می فرمایند «در روز قیامت در میزان عمل هیچ چیز سنگین تر از اخلاق خوب نیست»، و ادامه داد: رسول اکرم(ص) فرمودند «سه چیز است که اگر در کسی نباشد، او از امت من نیست و نگوید من بنده خدایم»؛ پرسیدند: یا رسول الله آن سه صفت چیست؟ فرمود «اینکه انسان حلم داشته باشد، اخلاق خوب در بین مردم داشته باشد و ورء و تقوا که او را از گناهان دور کند».

حجت الاسلام رحیمی بیان داشت: اخلاق ابعاد مختلف دارد، اخلاق داخل خانه، اخلاق بیرون از خانه، اخلاق سیاسی، اخلاق اجتماعی و ابعاد دیگر، انسان نباید غضب کند و با آرامش از برخورد نامناسب بگذرد؛ سعی کنیم برخوردهایمان با همسر، پدر، مادر و فرزند برخورد عاقلانه ای باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha