پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام  سید ضیا الدین هاشمی

حوزه/ امام جمعه آوج در مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان، گفت: ادای دین راه را برای نزدیک شدن به خداوند می گشاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام سید ضیاالدین هاشمی در مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان، در مسجد جامع آوج گفت: گاهی هواپیما برای فرود آمدن به طرف فرودگاه می آید، ولی به خلبان پیغام می دهند به علت شلوغ بودن خطوط فرودگاه فعلا فروآمدن ممکن نیست؛ شب قدر هم ملائکه بر قلب ما نازل می شوند، لکن جای خالی برای نازل شدن پیدا نمی کنند.

امام جمعه آوج افزود: خدای متعال سرتاسر این شب را سرشار از برکت و سلامت قرار داده و ملائکه تا سپیده دم بر آدمیان نازل شده و سلام خدا را بر بندگان شایسته و روزه داران می رسانند.

وی ادامه داد: شب قدر، در حقیقت شب توبه است و خدای متعال در این شب ها بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می دهد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: دریچه های رحمت و ابواب فیض الهی در شب قدر به روی بندگان باز است و آنچه در سرنوشت  یک سال انسان است در شب قدر مقدر می شود.

وی ادامه داد: احیاء نگه داشتن و بیدار ماندن در این شب بسیار مهم است و در شبی که مقدرات سال ما رقم می خورد و آسمان و زمین در آن نقش دارند نباید خودمان در خواب غفلت باشیم. ائمه معصومین (ع)  بر احیاء نگه داشتن با آگاهی و حضور قلب تأکید کرده اند.

امام جمعه آوج بیان کرد: تلاش کنیم در این شب به خداوند نزدیک تر شویم البته باید بدانیم که از راه های نزدیک شدن به خداوند ادای دِین است و فرقی نمی کند این دین مالی باشد یا اخلاقی در هر حال این تسویه حساب ها ما را به پروردگارمان نزدیکتر و او را از ما راضی تر می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha