جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 903246
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
گرجی

حوزه/ حجت الاسلام گرجی با بیان روایتی از امام صادق(ع) به عوامل موفقیت در زندگی اشاره کرد و گفت: بر اساس این روایت هر صاحب فنی در کار خود برای موفقیت به سه عامل نیاز دارد، «مهارت»، «امانت داری» و «اخلاق خوش».

حجت الاسلام مهدی گرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی با اشاره به اهتمام بزرگان دینی به مسئله اخلاق، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از قدیم بزرگان ما در حوزه های علمیه بر آن تاکید داشتند، موضوع اخلاق طلبگی است که در کنار رسیدن به اجتهاد و مدارج علمی به آن سفارش می کردند، چرا که انسان با دو بال علم و اخلاق به پرواز در می آید.

وی افزود: به طلاب توصیه می شود در کنار تبحر در مبانی فقهی، منطقی، فلسفی، ادبیات، صرف و نحو و مسائل اصول به مباحث اخلاقی هم توجه کنند، چرا که دین ما دین اخلاق است و پیامبر اکرم(ص) نیز فرمودند: "برشما باد به کرامت های اخلاقی، زیرا من برای اخلاق برانگیخته شده ام".

حجت الاسلام گرجی با تاکید بر ماندگاری اخلاق نسبت به امور دیگر، تصریح کرد: انسان عمری زندگی می کند و در نهایت آن چیزی که به یادگار می ماند اخلاق است.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) به عوامل موفقیت در زندگی اشاره کرد و گفت: بر اساس این روایت هر صاحب فنی در کار خود برای موفقیت به سه عامل نیاز دارد، ابتدا «مهارت در شغل»، همچنان که طلبه باید در شغل خود ماهر باشد و در هر جایی قرار گرفت باید به عنوان اندیشمند، قوی، مسئله دان، موضوع شناس، فقیه، فیلسوف، عارف و انسانی عمیق معرفی شود.

وی اضافه کرد: از دیگر عوامل موفقیت انسان «امانت داری» است، هم چنان که برخی از امانات مردم از وجوه شرعیه، زکات، خمس و کفارات در دست علما قرار می گیرد و لذا باید بسیار مراقب بود و البته امانت داری برای فرد مسئولیت شناس است که هم به معنای رازداری و هم به معنای چشم پاکی است.

حجت الاسلام گرجی، «اخلاق خوش» را عامل سوم موفقیت عنوان کرد و ادامه داد: افراد زیادی را دیده ایم که با اخلاق توانستند به درجات عالی دست پیدا کنند.
انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha