شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: ایمان قوی، عمل صالح و سفارش به حق و صبر و بردباری چهار امری است که موجب می شود انسان از ضرر و زیان کار شدن دوری جوید.

حجت الاسلام سیداحمد مومنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، با اشاره به موضوع ایمان و آثار و برکات آن در زندگی انسان، به تبیین اهمیت عمل نمودن بر اساس ایمان پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال به مسئله عمل در قرآن کریم به طور شفاف و واضح در موارد فراوانی از جمله در سوره مبارکه "عصر" اشاره فرموده است.

وی با بیان مضمون آیات سوره عصر پیرامون زیانکار بودن انسان، گفت: خداوند قسم یاد می کند که انسان گناهکار زیان کار است، به دلیل این که انسان موجودی است که برای تعالی و تکامل آفریده شده و می تواند به عالی ترین درجات و کمالات عالی برسد، اما اگر از مسیر حقیقی خود فاصله بگیرد، عالی ترین فرصت و بهترین امکانات را ضایع کرده و در مسیر ضرر و زیان قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه افزود: انسان دارای دو بعد ملکوتی و حیوانی است که اگر ایمان او قوی باشد در بعد ملکوتی قرار می گیرد و اگر در بعد حیوانیت قرار گیرد در مسیر انحطاط افتاده و سقوط می کند و تمام عمر را ضرر کرده است.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر مسئله ایمان و عمل صالح، تصریح کرد: قرآن کریم می فرماید همه انسان ها زیانکار هستند به جز کسانی که ایمان آوردند، یعنی مومنینی که عمل صالح دارند، ولذا ثمره شجره طیبه ایمان، عمل صالح است.

وی اضافه کرد: ایمان قوی، عمل صالح و سفارش به حق و صبر و بردباری چهار امری است که موجب می شود انسان از ضرر و زیانکار شدن دوری جوید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha