پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زن و شوهر

حوزه/ حجت الاسلام صغیرا گفت: این که گفته می شود دعوای زن و شوهر نمک زندگی است جمله اشتباهی است، چرا که دعوای زن و شوهر باعث مسموم شدن زندگی می‌شود.

 حجت الاسلام علی صغیرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی با اشاره به این که زن و شوهر برای تداوم زندگی زناشویی باید به یکی از موارد تطابق شخصیتی، تفاهم، توافق و یا تحمل برسند، اظهار کرد: اگر تحمل نیز در زندگی زوجین وجود نداشته نباشد کار به تنازع و درگیری کشیده می شود.

وی افزود: این جمله که گفته می شود دعوای زن و شوهر نمک زندگی است، جمله اشتباهی می باشد، چرا که بر اساس روایات گناه، آتش و سم زندگی است و دعوای زن و شوهر نیز باعث می شود زندگی مسموم شده و فضای زندگی یک فضای مسمومی گردد که تنفس در آن فضا سخت می شود.

حجت الاسلام صغیرا با بیان نمونه هایی از رفتار بزرگان دین نسبت به همسران خود، محبت و چشم پوشی را مانعی بر سر راه تنازع دانست و گفت: اگر می خواهیم تنازع ایجاد نشود باید نسبت به خطاهایی که از همسر خود می بینیم چشم پوشی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امام سجاد(ع) نیز در رساله حقوق، می فرمایند: «حق همسر تو بر تو این است که اگر خطایی از او دیدی از خطای او بگذری».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha