پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصرف بی رویه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قطبی تصریح کرد: اگر در طول زندگی، آنچه انسان مصرف می کند براساس قاعده و معیار و حکیمانه باشد، زمینه ساز رشد و تعالی او خواهد شد و اگر مصرف بی رویه و بدون منطق و قاعده باشد موجب خسران و نابودی زندگی می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی با اشاره به اهمیت مصرف بهینه و درست در زندگی، اظهار کرد: مصرف باید بر اساس قاعده، منطق، اصول و معیار مشخصی باشد.

وی افزود: اگر در طول زندگی، آنچه انسان مصرف می کند بر اساس قاعده و معیار و حکیمانه باشد، زمینه ساز رشد و تعالی او خواهد شد و اگر مصرف بی رویه و بدون منطق و قاعده باشد موجب خسران و نابودی زندگی می گردد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان چند مثال به تبیین بیشتر جایگاه مصرف منطقی و درست در زندگی پرداخت و گفت: به عنوان نمونه اگر برای تغذیه، انسان منطق و برنامه ای داشته باشد و آنچه که بدن لازم دارد در برنامه غذایی خود قرار دهد و بر اساس مدل غذایی مشخص و اصولی و منطقی تغذیه خود را تنظیم کند، سلامت او باعث می شود که طول عمر بیشتری به دست آورد.

وی اضافه کرد: افزایش طول عمر، کیفیت و دوام بیشتر برای زندگی رقم می زند و از آنجایی که انسان در دوره های سنی بالاتر از ۴۰ سال یاددهنده و تأثیرگذار است، هر چه سن بالاتری داشته باشد ثمردهی و اثربخشی بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی با تاکید بر تاثیرات مثبت مصرف منطقی و با معیار بر زندگی، تصریح کرد: در حوزه مصرف محصولات فرهنگی نیز همین گونه است و به عنوان مثال اگر انسان به اندازه کافی کتاب مطالعه کند و یا به اندازه کافی فیلم ببیند و یا به اندازه کافی از محصولات فرهنگی بهره گیرد موجبات رشد و تعالی خود را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر انسان با یک منطق غیراصولی در استفاده و مصرف محصولات فرهنگی پیش برود دچار خسران خواهد شد و به زندگی خود آسیب خواهد زد، لذا در مجموع مصرف باید عادلانه، منطقی، اصولی و دارای یک نظم و رویه مشخصی باشد تا انسان را به ثبات شخصیت و رشد و تعالی برساند و اگر رعایت نشود انسان را دچار خسران و در واقع آسیب خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha