پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمد مومنی

حجت الاسلام مومنی گفت: امام صادق(ع) حقیقت بندگی را در سه امر بیان فرمودند که باید همه ما به این سه مورد دقت کنیم،بر اساس فرمایش امام صادق(ع) اولین مورد برای رسیدن به حقیقت بندگی این است که بدانیم بنده مالک چیزی نیست و آنچه دارد ملک مولا است.

حجت الاسلام سیداحمد مومنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان،در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی با اشاره به موضوع «حقیقت عبودیت و بندگی» به بیان روایتی از امام صادق(ع) در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: امام(ع) درباره حقیقت بندگی به عنوان بصری فرمود: "ای عنوان، حقیقت بندگی را شعار خود قرار ده که خداوند به تو شرح صدر دهد و به تو اشیاء را بشناساند و بر تو شداید و سختی های دنیا را آسان کند".

وی افزود: امام صادق(ع) حقیقت بندگی را در سه امر بیان نمودند که باید همه ما به این سه مورد دقت کنیم تا حقیقت بندگی را شناخته و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اهمیت این سه مسئله در دستیابی به حقیقت بندگی، تصریح کرد: بر اساس فرمایش امام صادق(ع) اولین مورد برای رسیدن به حقیقت بندگی این است که بدانیم بنده، مالک چیزی نیست و آنچه دارد ملک مولا است؛ روزی که متولد شدیم برهنه آمدیم و آن روزی که از این دنیا می رویم نیز برهنه و عریان خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: مال و ثروتی که خداوند در اختیار انسان گذاشته، همه تفضل و عنایات حضرت حق است و وقتی خداوند متعال دستور می دهد در چه راهی مصرف کنید و یا مصرف نکنید باید در مسیر او و به امر او مصرف نمایید و هیچ گاه نافرمانی از خداوند نداشته باشید.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: دومین موردی که امام صادق(ع) در خصوص حقیقت بندگی به عنوان بصری فرمود: "این است که مولا در تدبیر امر بنده خود است، لذا سعی کنید تمام کارهای خود را به خدا واگذار کنید و به تقدیر و قضای خدا راضی باشید، چرا که خداوند خیر و صلاح بنده را بهتر می داند".

وی خاطر نشان کرد: انسان باید سعی کند آنچه خداوند از روزی، غم و غصه و شادی و سلامتی و خیر و شر برای او مقدر کرده است، نسبت به آن تسلیم باشد و در برابر خداوند تسلیم محض و مطیع امر و خواسته او باشد.

حجت الاسلام مومنی در ادامه روایت امام صادق(ع) و توصیه حضرت به عنوان بصری در خصوص حقیقت بندگی، گفت: سومین عامل این است که "ای عنوان، بدان مولا رضایی و غضبی دارد، امری و نهی دارد، پس آنجا که مولا امر دارد اجرا کنید و آنجا که نهی دارد ترک کنید و آنجا که از عمل تو خشمگین است توبه کنید و جایی که خشنود است عمل را تکرار کنید".

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha