پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گرجی

حجت الاسلام گرجی گفت: امید به خدا داشته باشیم و در کنار آن مراقب باشیم دچار وسواس نشده و در حد متعادل مراقبت کنیم و از نظر ذهنی خود را درگیر افسردگی و غم و غصه نکنیم.

حجت الاسلام مهدی گرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تجربه جدیدی که افراد و خانواده ها ناشی از ویروس کرونا در نوع ارتباطات و سبک زندگی کسب کرده اند، اظهار کرد:  اجتماعات و رفت و آمدها و دورهمی های خانوادگی و اجتماعی تعطیل شده و افراد غالبا در منازل هستند و البته این مسئله ایرادی ندارد، بلکه یک تجربه جدید است.

وی افزود: این تجربه جدید ما را برگرداند به این که بیشتر در خدمت خانواده باشیم و در رفتارهای خود مقداری دقیق شویم و البته باید مراقب بود و عملا گرفتار ترس و اضطراب نگردیم.

حجت الاسلام گرجی با تاکید بر لزوم توجه و رعایت اصول بهداشتی و اجتناب از حضور در مکان های شلوغ، گفت:  امید به خدا داشته باشیم و در کنار آن مراقب باشیم دچار وسواس نشده و در حد متعادل مراقبت کنیم و از نظر ذهنی خود را درگیر افسردگی و غم و غصه نکنیم.

وی اضافه کرد: در محیط خانه مطالعه کنیم و در خدمت خانواده باشیم، همچنان که بسیاری از افراد در این روزها عبادت می کنند و کمک خانواده هستند و این یک تجربه بسیار خوبی است.

استاد حوزه ودانشگاه  با تاکید بر ترویج روح همکاری، دلسوزی و محبت، تصریح کرد: افرادی که وضع آنها خوب است، در این شرایط به جوانان بیکار کمک و توجه بیشتری کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید به دعا، ذکر و صدقه بسیار توجه کنیم، چرا که صدقه رفع بلا می کند. امیرالمومنین(ع) دراین باره می فرمایند: "امواج بلاها را با دعا دفع کنید" و در کنار آن نیز روح محبت خیرخواهی، ابتهال، التجاء، توجه و توسل نیز می تواند در ایجاد روحیه آرامش و معنویت موثر باشد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha